L’oli usat de cuina

Durant aquest mes de desembre hem dut a terme una activitat per conscienciar als nens i nenes del problema de l’oli usat. L’oli usat de cuina és una de les principals causes de la contaminació de l’aigua. Tot i que Pam i Pipa, emmagatzema adequadament l’oli que fem servir a la cuina de l’escola i s’encarrega de què la seva recollida sigui per posteriorment transformar-lo en biodièsel, creiem important fer coneixedors als infants que quan no es tracta adequadament, l’oli usat de cuina és una de les principals causes de la contaminació de l’aigua.
Per despertar l’interès sobre la responsabilitat de cuidar i respectar el medi ambient vam veure un visionat d’una campanya anomenada “Nature is Speaking” “La natura ens parla” que ens ofereix petits vídeos sobre el tema.
Es va fer un mural amb els càlculs bàsics de l’aigua que pot contaminar una família en un més tenint en compte que gasti 1 litre d’oli i aquest vagi a parar a l’aigüera. Fer càlculs, acompanyat de dibuixos i penjar-lo al menjador.

contaminacio-2

contaminacio

Reciclar l’oli de l’escola fent una espelma.

taller-esplemes-4

taller-esplemes-3