Celebrem el ”Dia de la No-violència i la Pau” (DENIP)

El passat dimarts dia 30 de gener, els més petits i petites de l’escola, vam celebrar el ‘’Dia de la No-violència i la Pau (DENIP)’’ fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal i Vidal per tal de promoure una educació permanent per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau.

Els alumnes d’I3 vam dur a terme diferents activitats de reflexió, de conversa, artístiques i visuals per poder començar a comprendre i prendre consciència del significat d’aquest dia.

Primer de tot, vam poder veure un curtmetratge anomenat ‘’el pont’’ on de manera visual els més petits i petites aprenen la importància que té la comunicació i el diàleg a l’hora de resoldre els conflictes, on la violència no té cabuda i la necessitat de col·laboració i d’ajuda que tenim i necessitem les persones per poder aconseguir objectius.

Després, vam poder conversar i expressar les nostres idees i opinions. També, vam poder fer un ‘’rol-playing’’ teatralitzant de manera vivencial allò que prèviament havíem pogut veure i ens va ajudar a buscar possibles solucions davant d’alguna dificultat en la qual ens podem trobar.

A més, vam aprendre dues de les icones que simbolitzen aquest dia: el símbol de la pau i el colom. Cada infant va poder escollir el que més li agradava. El vam pintar amb aquarel·les i ens vam fer unes corones que ens vam endur a casa.

Finalment, entre tots i totes vam fer el símbol de la pau en gran i vam poder estampar les nostres mans a dins. D’aquesta manera, l’alumnat, comença a saber que tots i totes formem part d’un grup en el qual ens hem d’ajudar i respectar tant a nosaltres mateixos com amb les altres persones, ja que, la pau comença en un mateix per poder ser capaços d’estar bé amb els altres.