6 beneficis de l’hort a l’escola

Fa algun temps que els nens i nenes d’infantil gaudeixen de l’activitat d’hort i ara us explicarem per què.

Aquesta eina didàctica permet posar en pràctica un gran nombre de competències i disciplines al mateix temps. A través de diferents tipus de preguntes podem suscitar la curiositat dels nens i nenes i promoure el seu interès per aprendre conceptes, habilitats, actituds i valors que amb un mètode tradicional podrien resultar més avorrits i menys eficaços. A més a més, pot ser una bona manera de fer-los responsables i compromesos amb l’hort.

En el nostre cas, tenim a la Svetlana, una persona experta que ens ajuda i ens recomana com cuidar el nostre hort escolar. A més, a I3 tenim a la Trini que ens acompanya i a I4 i I5 tenim al Sergi com acompanyant. A banda, per poder gaudir d’aquest temps amb qualitat, hem decidit fer-ho en grups reduïts per tal que l’experiència sigui més profitosa per tots i totes.

Com veieu, a l’escola apostem de manera decidida per les activitats amb contacte amb la natura i en que els infants puguin ser el centre del seu pròpi aprenentatge. Aquí teniu alguns dels beneficis que creiem que pot tenir l’hort en els nostres infants:

• Permetre provar, experimentar i aprendre fent (learning by doing) farà que l’aprenentatge sigui significatiu.
  • Promoure una consciència de cura i respecte pel medi ambient. És una perfecte oportunitat per parlar de les mesures que es poden adoptar per contaminar menys!
  • Fomentar valors com la paciència, la responsabilitat, el compromís, la companyonia, etc.
  • Potenciar un treball col·laboratiu i cooperatiu compartint tasques (plantar, regar, netejar males herbes, etc.) que poden anar rotant. A més a més, és imprescindible que hi hagi una bona organització i que siguin els mateixos alumnes que vagin adquirint aquesta responsabilitat a mesura que aquests obtinguin l’autonomia suficient.
  • Conèixer els productes autòctons i identificar els que són propis de l’època. És genial que els alumnes siguin conscients que els productes que ells planten i recullen, després es podran menjar. Aquest fet pot proporcionar una gran satisfacció i orgull als estudiants.
  • Afavorir una alimentació saludable i equilibrada. Els propis alumnes coneixen els aliments que conreen amb la qual cosa estan més oberts a provar-los.

Com heu pogut observar, l’hort escolar és un recurs didàctic fantàstic per promoure l’aprenentatge integral dels nens i nenes. Per tal que pugueu fer-vos una idea del que van treballant, aquí us deixem un recull de fotos d’infantil a l’hort.