DENIP a sisè – La història de la Sadako Sasaki.

El passat 30 de gener va ser el Dia Escolar de la No Violència i la Pau (DENIP).

A la classe de la vela, vam parlar de la història de la Sadako Sasaki. Tot comença al dia 6 d’agost de 1945, data en què es va efectuar el primer atac nuclear de la història en el qual, una bomba atòmica va caure sobre la ciutat d’Hiroshima, al Japó, provocant una destrucció massiva. La Sadako Sasaki tenia dos anys quan va caure la bomba d’Hiroshima, que era la ciutat on vivia. Deu anys més tard (quan en tenia 12). A conseqüència de les radiacions que va produir la bomba els metges li van diagnosticar leucèmia.

Explica una llegenda japonesa, que si fas 1000 grues de paper, es complirà el desig que demanis. La Sadako volia curar-se de la leucèmia, i per això es va proposar fer 1.000 grues de paper, però no ho va aconseguir, ja que va morir l’octubre del 1955 quan només en portava 644. Simbòlicament, els seus amics van continuar la seva missió i van acabar de fer les mil grues amb l’esperança que s’evitessin les guerres en el futur i s’aconseguís la pau entre tots els països del món.

Per aquest motiu, la classe de la vela vam fer unes grues de paper per poder transmetre la nostra esperança envers que s’acabin els conflictes bèl·lics.