Sortida al Centre de Recuperació d’Animals Marins (CRAM)

La fundació CRAM es una entitat dedicada a la protecció del medi ambient i de les espècies que hi habiten. Al CRAM rescaten i tracten les espècies marines amenaçades per a poder-les retornar al seu hàbitat. A més a més, per a conèixer millor aquestes espècies i millorar el seu estat de conservació duen a terme projectes de recerca.

Tot plegat acompanyat d’accions de sensibilització sobre l’estat del medi marí i la seva problemàtica. Des de l’Aula CRAM volen:
  •          Informar de la problemàtica de la biodiversitat marina i els seus principals hàbitats.
  •          Sensibilitzar sobre les causes de regressió que amenacen aquestes espècies i hàbitats.
  •       Comprometre a la societat a actuar, donant a conèixer les principals accions de conservació que es duen a terme arreu del món.

La visita està dirigida a totes les edats però especialment als alumnes d’escola primària. Nosaltres hem pensat que, aquest any, serien els alumnes de 5è que farien aquesta activitat d’aprenentatge fora de l’Escola.

Per tal de que tots puguin gaudir de la visita, des de la Coordinació del Cicle Superior ens fan les següents recomanacions:

1.       Depenent del temps que faci, us recomanem que porteu gorra i crema solar.
  2.      El CRAM és un centre on els animals s’estan recuperant d’alguna agressió o malaltia. És important que, per al benestar dels animals, mantingueu l’ordre i el silenci durant la visita.
  3.      Pel fet de ser un centre de recuperació, els animals que estan curats, són reintroduïts al medi. Per aquesta raó, tot i que hi ha algunes tortugues marines residents, no es pot garantir quins altres animals es podran veure.

Heu d’estar atents a les indicacions que les mestres us donaran el dia anterior a la sortida. Es desplaçament es farà en autobús que, com darrerament estem fent, sortirà des de l’aparcament de la piscina d’estiu de Fontetes.
En horari lectiu, al àrea de Coneixement del Medi, es treballaran diferents aspectes relacionats amb l’activitat però, com sempre recomanem des de la nostra Escola, és recomanable que treballeu també vosaltres l’activitat prèviament a casa amb els vostres fills per tal que en gaudeixin més encara. Per això us adjuntem un quadern educatiu de la Fundació CRAM.

La sortida de l’autocar serà a les 09:15 hores al lloc indicat anteriorment.