Concert d’hivern 2020

Cicle Superior de l’Escola Collserola
Cerdanyola del Vallès

La il·lusió del Nadal ha estat present a l’escola també aquest any de pandèmia.

Hem celebrat les tradicionals activitats de Nadal d’una forma diferent, garantint la seguretat amb l’objectiu que el nostre alumnat gaudeixi. Al llarg de la història s’ha cantat de moltes maneres: sota la pluja, amb joia, amb tristesa… Doncs, una pandèmia no ens negarà pas el plaer de les notes compartides.

Hem estat treballant la cançó de Nadal de cada grup estable del cicle superior per a poder fer un enregistrament en vídeo durant la setmana del 14 al 18 de desembre. Com ja sabeu, aquest any no podíem organitzar el concert de Nadal amb l’assistència de les famílies, però l’alumnat ha estat fent aquesta activitat musical igualment i, totes les mares, pares, àvies, avis, oncles i tietes podran veure cantar els nois i noies una vegada hàgim editat el vídeo. Des de principi de curs hem estat aprenent a cantar amb mascareta, a projectar la veu el màxim possible sense cridar i a vocalitzar per poder entendre les lletres de les cançons.

Tot redactant aquest article, hem pensat en tots aquests dies previs, en la recerca de cançons, en la votació de la cançó que consideràvem adient (hem participat tots, alumnes i mestres), en les dificultats per poder realitzar els assajos. Cantem amb mascareta o sense? I per tant, a l’exterior i separats o al gimnàs i…SEPARATS!? Pensàvem que era una difícil elecció i vam anar fent petites proves. Però acabar el trimestre és difícil… sempre. Passava el temps i anàvem assajant (poc). Va arribar la setmana definitiva, el moment clau… el moment de fer la gravació, el moment de cantar. On? Doncs aquí i allà, però els mitjans no són del tot correctes, la sonoritat dels espais no ajuda… Tot semblava en contra nostre i llavors… va arribar la PLUJA (amb majúscules, de veritat, tropical…) i ja no vam tenir problemes… per prendre decisions. Teníem l’exterior prohibit per la natura. I tornem als espais interiors i la seva acústica.

Hem tingut la nostra petita Odissea amb un final amb resultat de vídeos de producció casolana però plena de alegria i bons desitjos. Tothom ha preparat les cançons amb il·lusió i dedicació en les sessions de música, i hem tingut la oportunitat de treballar valors i aprendre competències posant èmfasi especial en el treball en grup. Junts descobrim que tots i cadascú dels qui canten enriqueixen el conjunt. La música ens fa créixer!

Felicitem a tots els nostres alumnes per la seva constància en el treball sense perdre el somriure. L’alegria i la il·lusió no s’aturen mai.

Ah! Per cert… somieu però… no us quedeu adormits! Feliç Any Nou 2021!

5è anglès: Christmas Is Coming

5è català: Que passarà a la nit de Nadal?

6è anglès: Last Christmas

6è català: És Nadal