4t Museu d’Història de Barcelona

Un dia al Museu

El divendres 16 de novembre vam anar visitar  les restes arqueològiques de Barcino. Vam començar pel subsòl del museu d’Història de Barcelona, a la plaça del Rei. Allà vam veure les restes d’una domus romana, d’unes botigues, la bugaderia, el Cardo Minor, les zones de salaó de peix i salsa de garum i una instal·lació vinícola.

Desprès vam sortir a veure el Temple d’August (carrer Paradís), la Plaça Sant Jaume (ubicació del Fòrum) i els carrers principals de l’època romana Cardo Màxim (carrer Llibreteria i carrer del Call) i Decumanus Màxim (carrer del Bisbe). Per últim, a la Plaça Nova (Catedral), vam veure un tram de la muralla, la porta d’entrada a la ciutat romana i l’aqüeducte.

Una vegada feta aquesta activitat, vam fer camí cap al maremàgnum fent una bona passejada pels carrers de Barcelona. Vam passar per Sant Felip Neri, Plaça del Pi, carrer Petritxol, Portaferrissa, les Rambles i Plaça Colom. Al final del recorregut va començar a ploure. Vam dinar al porxo de l’Aquari i vam tornar cap a l’escola.