Eleccions al Consell Escolar 2021

El Consell Escolar és l’espai de participació de la Comunitat Escolar en el govern del centre. A les escoles hi tenen representació diferents sectors:

• Un sector de l’administració, format per: director, cap d’estudis, secretari, un representant de l’Ajuntament i un representant del sector del personal d’administració i serveis.
  • Un sector del professorat, amb un nombre determinat de  representants.
  • Un sector dels pares i mares amb el mateix nombre de representants que el sector professorat.

Les decisions que es prenen al Consell Escolar són claus per al funcionament i la millora del centre i, per tant, també per a l’èxit educatiu de tots els alumnes. És per aquest motiu que la participació i implicació dels pares en les eleccions al Consell Escolar és tan important.

La participació en el Consell Escolar vol dir fer una tasca de representació. Això significa que no és a títol individual sinó en representació de totes les famílies, donant veu  a les seves peticions, preocupacions i iniciatives.

Tal com preveu el Decret 102/2010 de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius, juntament amb la resolució EDU/3043/202021  de 6 d’octubre, per a la qual s’estableix el calendari del procés electoral de renovació parcial dels membres del Consell Escolar, us informem de com es desenvoluparà aquest procés, que tindrà lloc a  l’escola, i us comuniquem que teniu dret a  participar en les esmentades eleccions donada la vostra condició de pares  d’un/a alumne/a matriculat/da en aquest centre, i a presentar-vos com a candidats/es a representar als pares en el Consell Escolar.  També teniu el deure de formar part de la mesa electoral que  es constituirà per sorteig entre tots els pares i mares de l’escola.

A la cartellera de l’interior de l’escola podeu consultar si consteu al cens.

Calendari d’actuació:

ELECCIONS CONSELLS ESCOLAR

CURS 2021-22

Renovació Parcial

Calendari

2 de novembre El/la directora/a convoca les eleccions
Publicació del cens electoral provisional de cada sector. Publicació del nombre de representants de cada sector que s’ha de renovar.
4-9 de novembre Reclamació al cens electoral
4 de novembre SORTEIG entre tots els pares i mares per tal de designar els vocals de la Mesa Electoral
11 de novembre Constitució de les meses electorals.
Fins el 15 de novembre Presentació candidatures
11 de novembre Resolució de les reclamacions i aprovació del cens definitiu.
16 de novembre Publicació de candidatures
18 de novembre Presentació de sol·licituds per actuar com a supervisor.
23 de novembre Elecció de professors  13:00-13:30h
25 de novembre Elecció de pares i mares 15-16:45h