2n. Projecte de les màquines i les eines.

Darrerament, els nens i nenes de segon  hem finalitzat el projecte de les màquines i les eines. Durant la consecució d’aquest projecte hem après moltíssimes coses: la diferència entre una màquina i una eina, l’evolució de les eines durant el transcurs de la història, el funcionament de les màquines simples (la politja, la palanca, el pla inclinat, el torn, la falca…), els components que integren les màquines compostes, com s’han de reciclar les màquines i dispositius electrònics que tenim a casa… També hem investigat tot observant i analitzant les màquines que hi ha a l’escola. Després d’haver après les característiques de les màquines i les eines ens hem atrevit a inventar les nostres pròpies màquines: hem fet un disseny en grups, hem parlat sobre quins serien els materials més adients per a la seva confecció i les hem construït.

Per altra banda, hem rebut visites de pares i mares que ens han parlat sobre els seus oficis i ens han ensenyat màquines i eines que no havíem vist mai, així com peces fabricades amb aquestes màquines.

Finalment, hem compartit tot allò que hem après amb els nostres companys i companyes de P3 i P4.

Moltes gràcies a tots aquells que us heu animat a venir a l’escola i heu dedicat part del vostre temps a ensenyar-nos i ajudar-nos.

Podreu veure un recull de fotografies de totes les coses que hem dut a terme si feu clic a la següent imatge: