Espais d’aprenentatge a 5è

Aquesta setmana us volem presentar una de les propostes que els nois i noies de 5è han de portar a terme a l’espai de matemàtiques. L’hem anomenat “El joc de les figures geomètriques”. A partir del joc i la manipulació aprenem les característiques dels diferents cossos geomètrics, què són els polígons i els poliedres, què els diferencia, etc.

INSTRUCCIONS JOC DE LES FIGURES GEOMÈTRIQUES
JOC 1
Repartir un pack de figures geomètriques a cada jugador/a. Cada alumne, per torns girarà una carta i els diferents participants hauran de posar, alhora al mig de la taula, la figura geomètrica que creuen que descriu la carta. Per fer-ho hauran de comptar costats, vèrtex, cares… qui falli se la torna a quedar. Guanya qui primer es queda sense figures.

JOC 2
Col·locar les figures (una de cada) al mig de la taula boca amunt. Per torns cada alumne agafa una targeta i ha de pensar quina figura descriu i agafar-la. Si ho fa correctament se la podrà quedar. Guanya qui n’acumula més.

JOC 3
Per equips. Un equip llegeix la informació de la targeta i l’altre equip haurà de decidir en grup a quina figura correspon.