JOC de TAULES – 4t

Avui us volem parlar de matemàtiques.

A l’àmbit matemàtic hi ha un tema important, però un pèl avorrit, ESTUDIAR LES TAULES DE MULTIPLICAR!!!

Tots i totes tenim clar que per ser àgils i ràpids resolent problemes on hi ha multiplicacions hem de saber quan fer-les servir i sobretot s’han de saber de memòria.

És aquí on a 4t hem inventat un joc per equips per APRENDRE, ESTUDIAR i PREGUNTAR les taules de forma divertida i entretinguda. EL “JOC DE TAULES” (una GAMIFICACIÓ de les taules)

Resum del funcionament:

Fem equips de 4/5 alumnes. A cada alumne/a de l’equip se li dóna un número de 1 al 4.

Hi ha 3 rondes de preguntes.

• Ronda 1: es pregunta una operació al grup. Pot respondre qui vulgui i poden parlar entre ells i elles. Cada encert dóna 1 punt, si es falla hi ha rebot per un altre equip. Es fan tantes preguntes com taules s’han d’estudiar. Al final es comptes els punts totals de cada equip.
  • Ronda 2: es pregunta una operació als número 1 de cada equip, després als números 2 i així fins al 4. Aquí no si val parlar ni ajudar-se. Cada encert dóna 1 punt, si es falla hi ha rebot per un altre equip. Al final es comptes els punts totals de cada equip.
  • Ronda 3: igual que la primera.

Al final de la partida es comptes els punts de cada ronda. Es felicita a tot l’alumnat per l’esforç i als grups amb més punts de cada ronda.

Els punts de cada partida es van sumant. Amb els dies aquests punts serveixen per guanyar estrelles d’experiència. Amb més punts més experiència!!!

A la partida també es poden aconseguir INSÍGNIES:

• VELOCITAT: Les persones o equips més ràpids de contestar.
  • EQUIP TOTAL. L’equip que aconsegueix encertar-ho tot en una ronda 2.
  • COL·LABORACIÓ. Cedir punts o rebots a un altre equip.

També hi ha sortejos de privilegis:

• Anar al WC quan es vulgui.
  • Anar a veure aigua quan es vulgui i les vegades que es vulgui.
  • Agafar 2 punts a un altre equip.
  • L’equip pot canviar de lloc.

A la pàgina de PROJECTES DE 4t trobareu tota la informació i la web del joc. També hi podreu veure l’evolució dels grups amb resultats i estrelles d’experiència.

Fins aviat.