EL COS HUMÀ – 4t

Bones a tots i totes,

Fa uns dies us dèiem que a 4t havíem acabat el projecte de les comarques. Ara en comencem un de nou. El projecte del cos humà.

D’aquest projecte volem destacar:

• Farem servir forces eines digitals de realitat augmentada i 3D.
  • Farem servir la metodologia del treball cooperatiu.
EINES DIGITALS.

Per estudiar el nostre cos necessitarem veure com és per dins. A l’aula tenim eines digitals, atles i apps de realitat augmentada i realitat virtual, que ens ajudaran molt aprendre.

TREBALL COOPERATIU.

Es tracta d’un mètode per crear interdependència i forçar la responsabilitat individual dels alumnes.

La finalitat d’aquest és distribuir la informació o el coneixement entre els diferents membres de l’equip de manera que siguin els propis alumnes els que facin de tutors de l’aprenentatge dels seus propis companys, sent alhora tutoritzats per ells.

Aquesta metodologia requereix dos tipus d’agrupaments diferents dels alumnes que duen a terme al llarg de les sessions de l’activitat: els equips base o equips de treball habitual i els grups d’experts.

El procediment és el següent:

Primerament, cadascun dels membres de l’equip escull en un o diversos continguts específics. Un cop finalitzat aquesta part individual, s’ajunten els grups d’experts composats per un alumne de cada equip base, és a dir, tots els alumnes que hagin escollit/estudiat els mateixos continguts. En aquesta reunió d’experts, treballaran en conjunt assolir els coneixements, sintetitzar la informació i preparar l’explicació a la resta de companys de l’equip base.

Seguidament, els alumnes s’adjunten novament amb l’equip habitual, i cadascú explica la seva part treballada. Es diu, que cada membre aporta la peça necessària del puzle per construir el coneixement complet. És en aquest punt quan els alumnes es responsabilitzen no sols dels seu propi aprenentatge, sinó del de tots els seus companys de l’equip intentant que tots adquireixin tots els coneixements de tots els membres.

Això tot just acaba de començar.

A l’EVA de 4t – Projecte hi trobareu més informació.

Us deixem amb uns quants núvols de paraules del projecte.

Fins aviat.