El Carrilet referent Europeu!!

A finals de març de 2017 vam rebre una demanada de col·laboració en un projecte europeu per part de l’àrea TAC del Departament d’Ensenyament. Ens demanàvem si podíem anar a Brussel·les, a l’European Schoolnet, a explicar la nostra pràctica educativa a nivell d’escola i municipi. La nostra resposta va ser afirmativa.

Així va ser com els dies 10 i 11 de maig dos representants de l’escola van anar a Brussel·les a presentar tot el que fem a l’European Schoolnet dins el marc del Project FCL Regio.

La European Schoolnet (EUN) és una xarxa de 31 ministeris d’educació europeus, amb seu a Brussel·les, Bèlgica. La seva missió és donar suport als Ministeris d’Educació, les escoles i altres agents educatius en els processos de transformació educativa per a les societats digitalitzades del segle 21.

Dins de la EUN i figura el Projecte FCL Regio. En aquest projecte és on hi participa activament la Generalitat de Catalunya, des de l’àrea TAC del Departament d’Ensenyament. Aquest projecte europeu té a com a objectius:

• Enfortir la cooperació entre els diferents agents educatius (polítics i altres) dels diferents països de la UE per implementar estratègies d’introducció de les TIC (tecnologies de la informació i comunicació), com l’ús de dispositius mòbils i els serveis al núvol.
  • Ser un aparador de pràctiques innovadores a l’aula i produir directius estratègiques per a la introducció de les TIC a les escoles.
  • Proporcionar directius pràctiques, recomanacions, recursos i altres materials de suports per als líders polítics i escolars en desenvolupament d’estratègies per a l’ús de dispositius mòbils i els serveis al núvol.

Captura de pantalla 2017-05-16 a les 6.37.50

Imatge del FCLAB. Un espai de recerca i investigació educativa.

De forma esquemàtica us resumim el que es va explicar:

1. Projecte de l’Escola Carrilet.
    1. Introduir la programació i robòtica a tota l’escola. (de P3 a 6è)
    2. Activitat realitzada dins l’horari lectiu.
    3. Tot l’alumnat té accés als materials i continguts.
  2. Projecte municipal.
    1. Suport indispensable de l’Ajuntament a través de l’Àrea d’Educació.
    2. Introduir la programació i la robòtica a les diferents escoles i instituts del municipi. (de P3 a 4t d’ESO)
    3. Realitzar una programació i selecció de materials conjunta.
    4. Compartir pràctiques/experiències en programació i robòtica educativa.
    5. Elaborar/preparar activitats entre escoles.

Per acabar, només voldríem destacar que estem molt contents i contentes ens hagin escollit com a referents educatius de Catalunya per a ser exemple a nivell Europeu.

Cal fer esment que tot això no seria possible sense la participació de l’alumnat i mestres de l’Escola Carrilet, de totes les escoles i instituts de Palafrugell i de l’Àrea d’Educació de l’Ajuntament.

A tots ells i elles moltes gràcies i creiem que això és un reconeixement a la feina ben feta i una mostra de la qualitat de totes les escoles i instituts públics de Palafrugell.