Assemblea d’aula, un espai democràtic

A l’escola, l’assemblea d’aula ocupa un lloc importantíssim en el transcurs de la setmana ja que és un escenari idoni de participació de l’alumnat, en tant que promou el consens, el debat, el respecte, l’acceptació d’opinions diverses, la gestió positiva del conflicte i el desenvolupament de projectes en comú, entre d’altres aspectes. Tenim molt clar que cal formar persones que siguin respectuoses, participatives, cíviques i amb autonomia personal, capaces de viure en un món cada vegada més divers, global, canviant i a la vegada, és d’esperar, més humà i més just.

I com tota assemblea, les nostres també tenen una rutina fixa que, a mesura que ens fem grans, els i les delegades de classe van dirigint amb molta traça. Hi ha marcats uns temes a tractar, un secretari/a que regula els torns de paraula i alhora pren acta en la llibreta d’assemblea. Escoltar-nos i arribar a un consens no sempre és fàcil i demana de tot un aprenentatge.