Competència digital a l’escola

L’objectiu de la nostra escola en el marc de la competència digital ciutadana europea (DIGCOMP) és preparar als alumnes per a ser ciutadans digitals informats i amb pensament crític. Per tal d’assolir aquesta fita, és fonamental:

1. Adquirir habilitats digitals i estar al dia amb les tecnologies més recents per poder interactuar amb elles de forma efectiva
  2. Desenvolupar habilitats digitals transversals com la comunicació, col·laboració, i la resolució de problemes.
  3. Comprendre les implicacions ètiques i legals del món digital per tal de prendre decisions a partir d’un bon tractament de la informació.
  4. Fomentar una consciència crítica en relació amb la informació que es consumeix a través de mitjans digitals
  5. Desenvolupar un pensament crític per ajudar als alumnes a utilitzar la informació disponible, i ajudar-los a discernir entre la informació de qualitat i la que no ho és.

Com treballem la competència digital a l’escola:

1. Creació de projectes en línia: Utilitzar eines digitals per crear presentacions (CANVA, Genialy)
  2. Us de les xarxes socials: Ensenyar a l’alumnat com utilitzar de manera segura i efectiva les xarxes socials.
  3. Treballs col·laboratius en línia: Utilitzar eines digitals per realitzar treballs en grup i millorar la col·laboració entre l’alumnat (Drive)
  4. Cerca d’informació: Ensenyar a l’alumnat com cercar informació de manera efectiva en línia i avaluar la seva credibilitat.
  5. Creació de blocs: Utilitzar eines digitals per crear blogs per ajudar l’alumnat a desenvolupar les seves habilitats d’escriptura i expressió en línia.
  6. Us de les aplicacions ofimàtiques: Introduir l’alumnat en l’ús de programes com Microsoft Office o Google Suite per ajudar-los a millorar les seves habilitats en l’ús de les tecnologies de la informació.

Com treballem la robòtica a l’escola:

1. Creació de robots amb kits de robòtica: Utilitzar kits de robòtica per construir i programar robots
  2. Jocs i activitats amb robots: Realitzar activitats lúdiques amb robots per ajudar l’alumnat a comprendre la robòtica.
  3. Programació de robots: Ensenyar a l’alumnat a programar robots per a que puguin controlar-ne el moviment i les funcions.
  4. Resolució de problemes amb robots: Proporcionar reptes a l’alumnat perquè resolguin problemes amb l’ajuda de robots.
  5. Treballs col·laboratius amb robots: Fer treballs en grup on l’alumnat treballi en equip per construir i programar robots.
  6. Integració de la robòtica en altres àrees d’aprenentatge: Integrar la robòtica en altres àrees d’aprenentatge.

A l’escola utilitzem el tren de LEGO CODING (Infantil), robot KUBO (inicial), kits de LEGO WEDO (mitjà i superior), i aplicacions de robòtica com Scracht, Lightbot, Codemonkey, Run Marco, ..