Qui som?

CONTEXT

A les Preses, van deixar de tenir escola l’any 1979. Les nenes i els nens del poble van anar al centre Verntallat de la Vall d’en Bas, situat a pocs metres del nucli urbà. Una escola que actualment acull nens i nenes de les Preses, Sant Esteve d’en Bas, el Mallol, Sant Privat d’en Bas, Puigpardines, la Pinya, Joanetes, Hostalets d’en Bas i, fins i tot, d’Olot. Coincidint amb l’increment del nombre d’alumnes al Verntallat i la manca d’espai, el Departament d’ensenyament va atendre la reivindicació històrica dels presencs, així com tota la comunitat educativa de l’escola Verntallat, i construí una escola al poble.

L’escola nova, està ubicada en una zona rural de la Garrotxa, en el municipi de les Preses al costat de la Vall d’en Bas i d’Olot en un entorn de gran riquesa paisatgística, amb vistes sobre el Puigsacalm i Santa Magdalena. Aquesta nova escola completa l’oferta de serveis del poble i, a més, vertebra l’ocupació d’un espai característic, el de l’antiga bòbila, on es manté la xemeneia industrial com a referent històric. És una escola pública d’educació infantil i primària que depèn de la Generalitat de Catalunya. Tot i que el primer any s’inicià amb quatre grups (P3, P4, P5 i 1r de primària), actualment té ja una sola línea completa fins a 6è.

La majoria dels nostres alumnes són del mateix municipi. Actualment, l’escola té 188 alumnes i una plantilla de 16 mestres. El nivell cultural i social de la majoria de les famílies és de nivell mitjà, si bé, hi ha un tant per cent baix de famílies amb necessitats. L’associació de pares i mares d’alumnes (AMPA) és una entitat plenament integrada en la vida escolar i, juntament amb l’escola, promou la participació en diferents activitats.

EQUIP DE MESTRES

Anna Hidalgo Directora i suport.
Angi Riera Secretària, Educació Física i suport.
Mila Duran Cap d’estudis i suport.
Marta Cros Tutora I3.
Anna Selva Tutora I4.
Margarita Busquets Tutora I5.
Montse Virosta Tutora 1r.
Sònia Juanola Tutora 2n.
Esther Canalias Tutora 3r.
Anna Avellaneda Tutora 4t.
Elisabet Vilarrasa i Aura Lluís Tutores 5è
Anna Sellabona Tutora 6è-A
Anna Palmerola Tutora 6è-B
Elisabet Vilarrasa Atenció a la diversitat
Mireia Morais i Aura Lluís Anglès
Mònica Sánchez Música

TRETS D’IDENTITAT

• ESCOLA INCLUSIVA: una escola que veu l’heterogeneïtat dels seus alumnes com un valor, que els enriqueix mútuament i que possibilita que cadascun avanci segons les seves característiques i capacitats.
  • ESCOLA EQUITATIVA: donar a cadascun dels alumnes allò que necessita per poder progressar en el seu aprenentatge.
  • ESCOLA PARTICIPATIVA: la gestió ha de ser compartida per professors, alumnes, pares i ajuntament, mantenint unes bones relacions per facilitar la participació en les activitats que es proposin tant en temps lectiu com complementari i extraescolars.
  • ESCOLA LAICA: respectem les creences que siguin respectuoses amb les diferents maneres de pensar.
  • ESCOLA CATALANA: la llengua catalana és utilitzada com a llengua normal i habitual de relació. L’escola assumeix la tasca de normalitzar el català i d’arrelar als alumnes al nostre país i a la nostra cultura, respectant les normes vigents sobre l’ensenyament en català.
  • ESCOLA OBERTA A L’ENTORN: Apostarem per la sostenibilitat social i ambiental i per una alimentació saludable, implicats en la conservació del medi ambient, social i natural.