CURS 2025-26
Un any més, a l’escola, hem constituït el comitè ambiental, integrat per dos representants de cada curs de primària i les mestres que formen part de la comissió ambiental del centre.
Aquest curs, els alumnes que en formen part són: l’Emma i la Carla 1r, l’Ona i la Laia de 2n, en Cai i la Rita de 3r, la Paula i l’Aritz de 4t, la Júlia i en Gil de 5è i i l’Aina i l’Aaron de 6è.
Un curs més, l’objectiu del comitè és promoure iniciatives que contribueixin a fer de l’escola un espai més conscient i compromès amb el medi ambient. També volem que aquesta sensibilització arribi a les famílies, per avançar plegats cap a un model de vida més sostenible. També reflexionar sobre l’impacte que tenim com a consumidors i fer passos cap a un comportament més responsable tant a nivell personal com col·lectiu.
Us desitgem un molt bon curs!

JA TENIM ELS BOC’N ROLL DE L’ESCOLA!!!
A casa ja ha arribat el boc’n roll que, a proposta de l’Ajuntament, els alumnes del comitè ambiental del curs passat van dissenyar.
Els dibuixos són dotze dels disset símbols dels ODS (objectius de desenvolupament sostenible), que tots els 193 països membres de les Nacions Unides hauran d’aconseguir complir en arribar al 2030.
Des de l’escola hi hem posat el nostre granet de sorra per tal de ser conscients de la importància de la reutilització, ús responsable de materials, reducció de la producció de residus,…
Us animem que en feu un ús habitual per portar l’esmorzar a l’escola, per quan anem de sortida o fins i tot amb la família quan feu picnic.
Perquè tal com diu l’eslògan que acompanya aquest Boc’n roll:
Amb els ODS tothom hi guanya!

BALL APILO
A finals del curs passat els alumnes del comitè ambiental van presentar al concurs Apilo la seva coreografia per tal de poder optar a un premi que otorgava la campanya. Tot i que ho van fer molt bé no hi va haver sort. Era una tria a l’atzar. Però ens ho vam passar molt bé preparant-lo.
Us l’ensenyme perquè en pugueu gaudir!!!
https://drive.google.com/drive/folders/1utvfAPDUW6LY0HvQ-2BuQKV4SItNRYze
CURS 2024-25
Un curs més, a l’escola, s’ha constituït el comitè ambiental format per dos alumnes de cada un dels cursos de primària, juntament amb les mestres de la comissió ambiental.
Els delegats d’aquest curs són: la Paula i en Matías de 1r, en Jan i lÒnia de 2n, en Blai i la Júlia de 3r, la Maria i en Biel de 4t, la Queralt i en Biel de 5è i, finalment la Jana i la Irina de 6è.
L’objectiu del comitè és dur a terme accions que faci que l’escola i, de retruc les famílies, siguem cada vegada més conscients de la necessitat de vetllar pel nostre entorn. Que siguem conscients del nostre impacte com a consumidors i com a conseqüència, actuar cada vegada de manera més respectuosa i sostenible a nivell individual i social.
Bon curs a tothom!

PROCÉS PARTICIPATIU MOBILITAT CARRER DE ST. SEBASTIÀ
A principis de curs va arribar a l’escola, a través de l’Ajuntament de les Preses, una proposta de col·laborar en un procés participatiu que s’està duent a terme en el poble. Es tracta de millorar la mobilitat del carrer de St. Sebastià, que és un dels carrers principals del poble i on es concentren bona part dels comerços.
Des d’un primer moment ens va semblar molt interessant de poder-ne formar part, ja que els nostres alumnes són una part important dels habitants del poble.
Ara, només calia pensar com es podia fer per tal que hi hagués representat la major part possible dels alumnes i que la participació fos àgil i efectiva. Com que a l’escola ja hi ha una comissió que representa un gruix de l’alumnat de l’escola només era qüestió d’aprofitar-la. Estem parlant dels membres que formen part del comitè ambiental que tenim des que som integrants de la Xarxa d’Escoles Verdes de Catalunya.
Així que, els 12 representants del comitè ambiental, van ser els encarregats de transmetre a la resta dels alumnes de primària les propostes de treball que ens van arribar a través de l’empresa Raons contractada per l’Ajuntament de les Preses per gestionar el procés participatiu amb els diferents grups de ciutadans del poble.
Per dur-lo a terme es va fer a través de l’empresa Raons contractada per l’Ajuntament.
La proposta era que a cada un dels cursos de primària intentessin respondre a 5 preguntes que es van plantejar i que se’n recollissin les respostes. Es podia fer en diferents formats: dibuixos, paraules o frases. Les preguntes van ser:
- IMAGINARI: Com imagines el carrer Sant Sebastià en el futur?
- USOS: Què t’agrada i què no t’agrada del carrer Sant Sebastià?
- MOBILITAT I SEGURETAT: Què hem de canviar perquè sigui més fàcil i segur moure’s pel carrer Sant Sebastià?
- MOBILIARI I ESPAIS: Què afegiries al carrer Sant Sebastià perquè sigui un lloc on us encanti estar?
- IMATGE: Si poguessis triar una cosa per fer que aquest carrer sigui més bonic, què seria?
Un cop recollides les propostes dels diferents grups, els delegats ambientals juntament amb la coordinadora de la comissió d’Escola Verda de l’escola van participar d’un taller que es va dur a terme a l’escola al llarg del matí.
El taller, dinamitzat per professionals de l’empresa Raons, un educador social i un arquitecte urban´sitic; va consistir a recollir les idees sorgides en les diferents aules i treballar partir d’aquestes per acabar construint un decàleg de com voldrien que fos el carrer de St. Sebastià de les Preses.
El procés va ser molt enriquidor i el resultat molt satisfactori. Tant per les propostes sorgides com per la implicació, motivació i dedicació dels membres del comitè ambiental. Perquè tot i ser un taller en què se’ls demanava concentració, implicació, ser resolutius i bons comunicadors, en van fer una valoració molt i molt positiva. I quedant molt satisfets del procés fet i del resultat obtingut.
NOSALTRES SOM ELS ALUMNES DE LA BÒBILA . ENS AGRADARIA MILLORAR EL CARRER DE ST. SEBASTIÀ I LES NOSTRES PROPOSTES SÓN:
Més seguretat i menys perill
Espai per jugar, que sigui divertit i que tingui molt color.
Que la gent pugui estar-hi més tranquil·la.
Garantir la mobilitat segura de bicicletes i patinets.
Fer que el carrer sigui un lloc més bonic.
Un lloc on hi ha espais per descansar.
Espai menys sorollós.
Voreres més grans i més còmodes.
Més sensació de seguretat a la nit, més llum.
Regular la circulació.
El procés continua amb altres col·lectius del poble. Esperem que aviat es puguin veure els resultats d’aquest procés del qual hem tingut la sort de formar part com a part important del col·lectiu social del poble.
CURS 2023-24
EL NOU COMITÈ AMBIENTAL PER AL NOU CURS!!!
Amb el començament del mes d’octubre també comença l’activitat dels alumnes que aquest curs formaran part del comitè ambiental de l’escola juntament amb les mestres de la comissió d’Escola Verda.
Desitgem que entre tota la comunitat educativa aconseguim incorporar i dur a terme accions que facin que la nostra escola i el nostre entorn siguin cada vegada més sostenibles i poder treballar per aconseguir els ODS marcats per al 2030.
Bon curs a tothom!!!

CAMPANYA DE RECOLLIDA DE TÒNERS
Eiii famílies!!!! Necessitem la vostra col·laboració!!!!
A l’escola hem iniciat una recollida de tòners de les impressores domèstiques per tal que puguin ser reciclats per després poder ser reutilitzats. Així estalviem en energia i en utilitzar nous materials per tornar-ne a tenir de nous!!!
Trobareu el contenidor a l’entrada de l’escola. A veure si el podem omplir!!! Ajudeu-nos a aconseguir-ho!
Us deixem la web de l’empresa amb qui col·laborem per si us cal ampliar la informació: https://fbo-org.com/
ESTALVI D’AIGUA A CASA
A l’escola ens han fet arribar un cartell amb recomanacions per estalviar aigua a casa. Pensem que és molt important que cada família col·labori per millorar l’ús que es fa de l’aigua. Sempre és important però en època de sequera encara ho és més.
Us demanem la vostra col·laboració. Tots hi sortirem guanyant.

AMB UN CLIC EN FEM PROU
Els alumnes de la Comitè Ambiental de l’escola hem iniciat una nova campanya per no malgastar sabó i de retruc, estalviar aigua en rentar-nos les mans.


HEM POSAT BRIDES A LES AIXETES
Com ja sabeu,a Catalunya estem patint una situació greu de sequera. Es demana la col.laboració de tothom que redueixi el consum d’aigua. Per això, a l’escola
hem estat posant unes brides a les aixetes, per reduir el seu consum.

RECOLLIDA DE TÒNERS
Us recordem que a l’Escola de la Bòbila de Les Preses fem una recollida de tòners. El punt de recollida es troba a l’entrada principal de l’escola. Tots els tòners utilitzats es podran portar a una empresa especialitzada en el seu reciclatge.
Us animem a participar en aquesta recollida, ja que cada tòner no reciclat contamina encara més el medi ambient.

CURS 2022-23
MEMBRES DEL COMITÈ AMBIENTAL DEL CURS 22-23

ACCIÓ MOIXINA
Un curs més, els delegats del comitè ambiental d’escola verda, han pogut participar i gaudir de l’activitat Acció Moixina que es du a terme en aquest paratge protegit del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.
Fa 10 anys que els diferents comitès ambiental d’escoles i Instituts que formen part de la xarxa d’Escoles Verdes de la Garrotxa duen a terme aquesta activitat. El resultat del treball col.laboratiu és que s’està aconseguint un control i disminució considerable de la planta invasora, el creixen bord,
Bona feina!!!
CURS 2021-22
INAUGURADA L’EXPOSICIÓ “GURN, AIGUA I AMFIBIS”
El passat divendres, 22 d’octubre, s’inaugurà, a Can Trona, l’exposició “Gurn, aigua i amfibis”. L’exposició “Aigua i amfibis al Gurn: biodiversitat i fragilitat”, és la culminació d’un projecte d’educació i sensibilització de llarg abast, que ha tingut lloc al llarg de tot l’any 2021, per a la conservació del patrimoni natural i la biodiversitat de la Vall d’en Bas. El projecte va començar amb un conjunt de tallers i sortides en les quals van participar els alumnes de l’escola La Bòbila i l’escola Verntallat, així com els/les membres de diferents Associacions de Veïns i Veïnes de la Vall d’en Bas.
L’exposició es podrà veure fins al 12 de desembre de 2021. Us animem a visitar-la!!!

EL COMITÈ AMBIENTAL JA TORNA A LA SEVA ACTIVITAT!!!
Estem molt contentes de poder-vos anunciar que, després d’estar un curs sense comitè ambiental d’alumnes, ja el tornem a tenir en funcionament.
Està format per dos representants de cada curs escollits per als seus companys.
Els membres del Comitè ambiental, acompanyats per les mestres que també en formen part, es reuniran un cop al mes per tal de poder proposar accions per tal de tenir una escola més sostenible i conscienciada amb l’entorn més proper. Així com la responsabilitat individual i col·lectiva de les nostres accions de consum.
Desitgem que sigui un curs ple d’accions que comportin petits, però alhora, grans canvis!!

L’ACCIÓ MOIXINA
Aquest curs s’ha pogut recuperar l’acció Moixina amb el format semblant als dels cursos anteriors a la pandèmia amb alguna petita modificació
S’ha pogut tornar a compartir l’activitat en xarxa entre alumnes de primària i de secundària.
En el cas de la nostra escola hi han pogut participar els delegats del comitè ambiental dels diferents cursos. Un cop més l’activitat s’ha valorat molt positivament, tant per part de l’alumnat com del professorat.
Després de 10 anys duent a terme aquesta activitat en xarxa es comencen a veure clarament els resultats positius de l’acció. Felicitats a tothom!!!

FÒRUM GARROTXA
Al mes de maig es va dur a terme el FÒRUM GARROTXA D’ESCOLES VERDES. Aquest, és un esdeveniment que per les seves característiques no es realitza de manera anual. Per tant, és una activitat molt especial tant pels alumnes que formen part del comitè ambiental com per als mestres que els acompanyem.
En el Fòrum els diferents centres participants acostumen a presentar experiències que es duen a terme a cada centre convertint-se en un intercanvi. En aquesta ocasió però, es va centrar en què es fes una diagnosi dels ODS (Objectius de desenvolupament Sostenible) en cada un del centres. Amb l’objectiu de saber què s’està treballant ja de cada un d’ells i quines propostes es poden plantejar per arribar als objectius establers per als 2030.
El Fòrum es va inaugurar amb la ponència inaugural: Els ODS en l’educació: aprenem a construir un món millor,a càrrec Francesc Riera Piferrer, Doctor en Pedagogia per la UAB i Professor de Didàcticade les Ciències Socials en els estudis del Grau en Educació Primària, de Blanquerna-URL.
Una experiència enriquidora per a tots els participants!!!!
CURS 2020-21
PREMI AL TREBALL EN XARXA DE LES ESCOLES VERDES DE LA GARROTXA:
L’ACCIÓ MOIXINA
La nostra escola està d’enhorabona, a l’igual que els altres centres de la comarca que formem part del programa Escoles Verdes de Catalunya (Escola Pia, Escola Bisaroques, IES Garrotxa, IES Bosc de la Coma). Ho estem perquè, a nivell de Catalunya, ens han reconegut una acció que duem a terme en el territori de manera conjunta, fent xarxa.
Es tracta de l’Acció Moixina. Que, explicat de manera breu, consisteix en què els diferents delegats dels comitès ambiental dels diferents centres de primària i secundària de la Garrotxa, es troben un matí als Paratges de la Moixina, indret situat dins el PNZVG, per treure dels seus recs el Creixen Bord. Una planta invasora que fa que l’aigua quedi estancada i no pugui circular. Fent que la temperatura de l’aigua augmenti i com a conseqüència afecti a la biodiversitat de la zona. Des que es porta a terme aquesta activitat en xarxa s’ha tornat a recuperar la biodiversitat en un grau molt significatiu.
A continuació podeu veure el lliurament dels diferents premis que es varen donar el passat 10 de desembre en una cerimònia que va ser telemàtica. Els minuts corresponents al nostre reconeixement van del 29:33 al 32:57.
https://www.youtube.com/watch?v=H0sv7yefff4
Arran del premi, el programa informatiu InfoK es va interessar i en varen voler fer una notícia. Per això, el dimecres varen venir a gravar alumnes de l’escola que han participat en aquesta acció en xarxa.
A continuació us deixem l’enllaç perquè pugueu veure com ho van fer de be!!!
https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/paccio-moixina-premi-escoles-verdes-2020/video/6073815/
En el darrer curs, a causa de la COVID-19, no vam poder dur a terme aquesta acció. Però esperem que al proper mes de maig hi puguem tornar!!!
CURS 2019-2020
Aquests són els delegats verds d’aquest curs 19-20.

#VOLEM AGÈNCIA NATURA
Com Escola Verda que som, volem demanar el suport a la creació de l’Agència Catalana de la Natura. Volem que apostin per una educació ambiental dels nostres infants i joves.
https://www.instagram.com/p/CBJU58YA0zU/?igshid=170zy1lhjmq4e
CURS 2018-2019
ACCIÓ MOIXINA
Per segon curs, els delegats ambientals d’Escola Verda de la nostra escola, han pogut participar en l’Acció Moixina. És una activitat que la realitzen tots els delegats ambientals de totes les escoles i instituts d’Olot i Les Preses que formen part de la Xarxa d’Escoles Verdes de Catalunya. És una acció que el que pretén és minimitzar l’impacte d’una planta invasora que hi ha en aquests paratges protegits del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. El seu creixement en els rierols de la Moixina fa que no pugui córrer l’aigua fet que dificulta la cria de libèl·lules de la zona. Algunes de les quals són úniques a tota Europa.
Des que es porta a terme aquesta acció, la població de libèl·lules s’està recuperant. Quina feina tan ben feta que fan aquests delegats ambientals!!!!!




RECOLLIDA DE MÒBILS
És el segon curs consecutiu en què la nostra escola ha participat en la recollida de mòbils vells, dins la campanya Mobilitza’t per la selva.
Des de la comissió ambiental de l’escola verda, s’ha demanat un cop més la col·laboració de les famílies per a recollir els aparells que tenen en desús a casa. La campanya s’ha dur a terme entre els mesos de gener i febrer. Un cop recollits ens hem posar en contacte amb els organitzadors de la campanya perquè ens els vinguessin a recollir
Al cap de pocs dies, un missatger ens els ha vingut a recollir a l’escola i de ben segur que ara ja són a reciclar.
En aquesta campanya hem recollit 45 mòbils i els diners que es faran amb el reciclatge serviran per a l’Àfrica, a canvi apadrinarem un ximpanzé.
Moltes gràcies a tot els qui hi heu col·laborat!!!
Delegats d’ Escola verda
Escola La Bòbila, Les Preses (La Garrotxa)


ESTRENEM TEMPORADA DE LA PARADETA DE L’HORT!!
Per fi hem pogut fer la primera collita del nostre hort. Enciams, espinacs, alls i raves, han esta els primers productes que hem pogut posar a la venda aquest curs.
S’ha venut tot ràpidament i amb els diners que hem fet es tornarà comprar planter i alguna eina que ens fa falta.
Gràcies a totes les famílies que heu volgut tastar els nostres productes.
Aviat tindrem a punt: bledes, faves, pèsols i escaroles!!!
Comitè d’Escola Verda
scola La Bòbila, Les Preses

El passat divendres 15 de febrer, els delegats d’escola verda de diversos instituts i escoles ens vam trobar a l’Institut Garrotxa per celebrar el fòrum d’escoles verdes. Els representants verds de cada centre van fer presentacions de les actuacions que duen a terme per aconseguir que gaudim d’escoles cada vegades més verdes.
Els 12 bòbilverds van presentar l’experiència “Mobilitza’t per la selva”. Estaven un xic nerviosos per haver de parlar davant d’un auditori tan gran, però l’exposició es hi va sortir genial! Felicitats Bòbilverds!
Recollida, al Museu Agbar, de la placa que certifica que l’ escola la Bòbila som oficialment Escola Verda.

Aquests són els nostres delegats verds (els Bòbilverds) d’escola verda per aquest curs.
1r: Marc Castanyer i Carla Llongarriu

2n: Arnau Ventura i Marina Castanyer

3r: Bru i Martina Chacón


5è: Joan Plana i Carolina Gil

6è: Àlex Abad i Laia Pujol

Clicant al següent enllaç podeu accedir al BLOG D’ESCOLA VERDA DE GIRONA.
Podreu llegir articles sobre l’hort de la nostra escola i d’altres temes relacionats amb escola verda.







