FORMACIÓ PER A FAMÍLIES

Hola,

Després d’uns mesos de vacances, el Programa de formació per a famílies es torna a posar en marxa.

En aquest nou correu us presentem les activitats que es duran a terme aquest primer trimestre específicament per a les etapes d’infantil i primària, així com una de caràcter general. Esperem que totes elles siguin d’interès per a les famílies del vostre centre.

dl 3 d’octubre – 17.15 h (50’) – PRESENCIALEls minimúsics (Taller en família) (3-6) – Albada Blay, pedagoga musical – Lloc: Escola Josep Carner, c. del Brasil, s/n

Un espai per aprendre i gaudir de la música a través del joc, l’afecte i la creativitat.

NOTA: Per a aquesta activitat tenen preferència les famílies de l’escola Josep Carner i hi poden assistir un màxim de quinze infants acompanyats.

dj 6 d’octubre – 17.30 h – EN LÍNIA: Fora estrès! Hàbits i rutines (0-6) – Natàlia C. Sobregrau, psicòloga

Parlarem de la importància dels ritmes en els infants i de com compaginar el nostre ritme amb el seu per no estressar-nos. També tractarem dels aspectes evolutius del infants, de què podem esperar segons la seva edat i de com els ho podem demanar.

dt 18 d’octubre – 17.30 h – EN LÍNIA: Ajudar a aprendre des de casa (6-12) – Alba Castellví, educadora i mediadora

S’aprèn en molts contextos. Sovint relacionem l’aprenentatge amb l’escola, però la família és un entorn privilegiat on aprendre determinades coses que no s’aprendran en cap altre entorn. A més, arran del confinament hem vist la importància de saber acompanyar bé l’aprenentatge malgrat la falta de temps i de recursos de les famílies.

dj 20 d’octubre – 18.30 h – EN LÍNIA: La convivència a casa: malentesos, conflictes i frustracions. Intentem anar a millor! (TE: per a totes les etapes) – Unpont

La convivència és una font de benestar però, de vegades, es fa difícil. Els darrers anys han posat a prova la concòrdia i la calma a moltes llars. Després de la pressió a què hem estat i estem sotmesos, molts hem experimentat l’augment de la tensió personal i familiar, i hem viscut moments que poden dificultar els vincles.

En aquesta trobada en línia parlarem de com la frustració i el malestar dels adults pot incidir en els vincles amb la resta de la família i en el desenvolupament integral dels fills. Buscarem maneres d’entendre, prevenir i reparar els malentesos, els conflictes i les frustracions.