CI. Fora etiquetes!

A partir de la lectura del llibre “Etiquetes” del Joan Turu, l’alumnat de cicle inicial vam dialogar al voltant de les etiquetes que ens posem o ens posen les persones, aquelles sensacions i la necessitat que tenim com a societat de tenir sempre un ull posat en l’altre, sense tenir en compte el pes que pot generar.Arran d’aquesta història, vam pensar de manera individual aquelles etiquetes que ens han posat i que no ens agrada que ens ho diguin i hem valorat aquelles qualitats bones que tenim i ens agradaria destacar.

Per una altra banda, vam relacionar que les etiquetes físiques existeixen i s’utilitzen per a diverses funcions: saber els ingredients d’un aliment, la marca d’una colònia, quan anem a comprar roba per saber la talla o de quin material està fet, entre d’altres.

Vam parlar sobre el consum que fem de roba i quin us li fem quan ja no ens va bé.Van sorgir diverses idees com donar-ho a la gent necessitada, vendre-ho a plataformes virtuals, fer draps i per decorar. En veure la qualitat de la roba que havíem portat, vam observar que n’hi havia molta de trencada, la qual cosa ens va portar a descartar el fet de donar-la i ens vam quedar amb la idea de fer draps i per decorar. Finalment, vam acordar donar-li vida al passadís de l’escola, ja que vam arribar a la conclusió que li faltava una mica de color i vam creure que reutilitzant la roba podia quedar bonic.

Dels jerseis que vam portar, en vam fer tires i a partir d’aquí unes trenes, que en unir-les hi vam fer caure les etiquetes que vam crear.Amb aquesta obra volem donar el missatge que amb la unió de tots i totes podem canviar aquesta mirada cap a les etiquetes.

A les imatges no s’aprecia gaire, però ens ha quedat un passadís d’allò més bonic i colorit.

Cal afegir també, que ho hem relacionat amb l’artista Judith Scott, ja que treballem la plàstica a partir d’artistes que ens inspiren en les tècniques a realitzar. En aquest cas, aquesta artista nord-americana ens ha inspirat per fer aquesta obra a partir del tèxtil, i a més a més, a treballar sobre les etiquetes que hem comentat anteriorment, ja que era una persona amb diversitat funcional associada al síndrome de Down, la qual va haver d’anar a una escola d’art per alumnat amb necessitats educatives específiques.

Podeu veure les imatges de tot el procés fent clic al carrusel inferior.


 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>