DIA DE LA LLENGUA MATERNA (EDUCACIÓ INFANTIL)

El passat divendres 4 de juny vam celebrar a l’escola el Dia de la Llengua Materna. Els nens i nenes d’educació infantil vam fer una sèrie d’activitats relacionades per donar valor a les llengües maternes del nostre alumnat.

Primer de tot, vam visualitzar uns vídeos on apareixien diferents espècies d’animals comunicant-se amb les seves mares. Partint d’aquí vam reflexionar sobre com es comuniquen els animals amb les seves mares i les diferències que hi ha entre espècies. També vam veure dibuixos animats en diferents idiomes i, finalment, vam veure vídeos d’antics alumnes de l’escola que ens mostraven com es diuen en el seu idioma expressions com “hola”, “adéu”, “bon dia” i “bona tarda”.

Les famílies hi van participar col·laborant amb la recerca de dibuixos animats en diferents idiomes així com mostrant vocabulari bàsic i salutacions en les seves llengües maternes.

Els alumnes es van sorprendre al escoltar les diferents llengües maternes dels seus companys/es de classe i també els va encantar poder veure dibuixos animats en altres llengües. Es van divertir molt intentant pronunciar en les diferents llengües maternes el vocabulari que se’ls mostrava.

Podeu veure més fotografies d’aquesta activitat clicant aquí