CELEBREM EL DIA DE LA PAU I LA NO VIOLÈNCIA

Per celebrar el dia de la Pau i la No-violència, els nens i les nenes d’Educació Infantil hem realitzat dues activitats. Primer hem escoltat i visualitzat el conte “Els bons amics”, amb el qual es treballa el valor de l’amistat i l’ajuda als altres.  Per acabar, hem confeccionat una targeta per portar a casa. A P3 hem fet la targeta amb el símbol del colom de la pau fet amb les mans i pintura. A P4 l’hem fet amb el símbol de les mans agafades  (una en blanc i l’altra amb color), i hi hem escrit la paraula “PAU” i resseguit les paraules “Els bons amics”. I a P5 l’hem fet dibuixant el símbol del colom de la pau i hi hem escrit paraules boniques a dins.

A cicle inicial hem fet una “cadena de  la Pau”. Ens hem dibuixat les mans i hem posat una acció, un desig o una paraula bonica que hem utilitzat aquesta setmana amb els nostres amics, companys i familiars. Les hem penjades unides formant una cadena. També hem vist un curtmetratge on es treballava l’empatia i hem escoltat unes cançons relacionades amb el dia de la Pau.

Les i els alumnes de cicle mitjà per fi ens hem pogut donar les mans… Ho hem fet de manera simbòlica amb una garlanda feta amb les nostres siluetes.

A cinquè hem treballat la figura de Pau Casals i hem començat a crear el mur de les “Paraules de pau”: després d’una pluja d’idees, hem buscat paraules amb cada lletra de l’alfabet.

I a sisè hem recordat vivències de quan érem petits visualitzant el vídeo “El món seria” que vam gravar a l’escola. I hem creat un passaparaula per la pau, amb verbs que fan la que aquesta sigui més fàcil i propera.

Hem de continuar creixent junts des de la Pau i en un futur en Pau.

Podeu veure més fotografies clicant aquí