Recursos per l’aprenentatge lector

activo digital Recursos per l’aprenentatge lector que són part del projecte de la biblioteca escolar de l’Escola Andersen:

1. Llibres Electrònics Interactius: Col·lecció de llibres electrònics en diversos idiomes i nivells de lectura, amb funcionalitats interactives com animacions, àudio incorporat, i preguntes de comprensió incorporades per millorar la comprensió lectora dels estudiants.
  2. Plataformes de Lectura en Línia: Plataformes de lectura en línia que ofereixen accés a una gran varietat de llibres digitals, recursos educatius, activitats de comprensió lectora i seguiment del progrés de lectura de l’alumnat.
  3. Jocs de Comprensió Lectora: Jocs interactius de comprensió lectora que permetin a l’alumnat practicar habilitats com identificar la idea principal, fer inferències, predir el que passarà a la història, i més, de manera divertida i enginyosa.
  4. Tallers de Lectura Activa: Tallers de lectura actius on els estudiants puguin llegir conjuntament, discutir temes, dur a terme activitats de comprensió lectora, compartir opinions i fomentar la reflexió crítica sobre els textos llegits.
  5. Bases de Dades d’Informació: Bases de dades d’informació en línia que ofereixin recursos fiables i actualitzats per a la recerca i la consulta d’informació, ajudant a desenvolupar habilitats de lectura crítica i anàlisi de fonts.
  6. Biblioteca de Recursos Multimèdia: Biblioteca digital amb recursos multimèdia com vídeos educatius, podcasts, documentals, i presentacions interactives que complementin les lectures i enriqueixin l’experiència d’aprenentatge de l’alumnat.
  7. Guies de Lectura: Desenvolupar guies de lectura per a diferents llibres i temàtiques, que incloguin preguntes de comprensió, activitats d’extensió, punts de discussió i suggeriments per a projectes creatius basats en els llibres llegits.
  8. Clubs de Lectura Temàtics: Clubs de lectura temàtics on els estudiants puguin explorar diferents gèneres literaris, autors, temes d’actualitat o cultures a través de la lectura compartida, discussió de llibres i activitats relacionades.
  9. Sessions de Contacontes: Sessions regulars de contacontes amb narradors professionals o membres de la comunitat, que captivin l’atenció dels estudiants i els inculquin l’amor per les històries i la narrativa.
  10. Recursos d’Animació a la Lectura: Recursos d’animació com vídeos, presentacions interactives, i activitats de dramatització per fer la lectura més atractiva i emocionant per als estudiants, fomentant la seva implicació i participació activa.