Clubs de lectura

club del libro Clubs de Lectura – Fomentant l’amor per la lectura i la comprensió intercultural

1. Objectiu dels Clubs de Lectura: Els clubs de lectura de l’Escola Andersen tenen com a objectiu principal fomentar l’amor per la lectura, la comprensió intercultural i el diàleg literari entre l’alumnat. A través de la lectura compartida i la discussió de llibres, es busca enriquir la comprensió dels infants sobre temes globals, la diversitat cultural i els diferents gèneres literaris.
  2. Selecció de Llibres: Els llibres seleccionats per als clubs de lectura abracen una àmplia gamma de gèneres, autors i temàtiques que reflecteixen la diversitat del món i les experiències humanes. Es poden incloure llibres de ficció contemporània, clàssics literaris, llibres relacionats amb temes globals, i obres d’autors internacionals.
  3. Organització de Sessions: Les sessions dels clubs de lectura es realitzen de forma regular, amb una agenda que inclou la lectura d’un capítol o una part determinada del llibre per a cada sessió, seguit d’una discussió guiada sobre els temes, personatges, simbolisme i estil literari de l’obra.
  4. Activitats de Discussió: Durant les sessions, els membres del club de lectura participen en activitats de discussió que estimulen la reflexió crítica i la interacció interpersonal. Aquestes activitats poden incloure preguntes guia, debats sobre temes controvertits, interpretació de personatges i situacions, i anàlisi dels recursos literaris utilitzats per l’autor.
  5. Invitació a Autors i Experts: Es pot organitzar sessions especials on autors, crítics literaris o experts en temes globals siguin convidats a participar en les sessions dels clubs de lectura. Aquestes visites ofereixen una oportunitat única per aprofundir en la comprensió de les obres, conèixer el procés creatiu i ampliar la visió de l’alumnat sobre la literatura i el món.
  6. Activitats Complementàries: Per enriquir l’experiència dels membres del club de lectura, es poden organitzar activitats complementàries com visites a biblioteques, exposicions literàries, projeccions de pel·lícules basades en llibres, concursos de redacció i altres esdeveniments relacionats amb la literatura i la cultura.
  7. Projectes Creatius: Després de la lectura d’un llibre, els membres del club de lectura poden treballar en projectes creatius com ara representacions teatrals, creació de guions, elaboració de diaris de personatges, producció de pòdcasts literaris o realització de recitals poètics.
  8. Integració de Recursos Digitals: Es pot utilitzar la tecnologia per enriquir les sessions dels clubs de lectura, incloent-hi recursos digitals com vídeos d’autors, entrevistes en línia, fòrums de discussió virtuals i activitats interactives relacionades amb els llibres llegits.