Biblioteca de recursos de suport a les metodologies globalitzades

Ágil La Biblioteca de Recursos de Suport a les Metodologies Globalitzades del projecte de la biblioteca escolar de l’Escola Andersen és un recurs essencial que ofereix suport i amplia les possibilitats d’aprenentatge en un context globalitzat. Aquesta biblioteca està dissenyada per abordar les necessitats d’una educació integral que considera la diversitat cultural, la sostenibilitat ambiental, la ciutadania global i altres temes rellevants per a una formació completa de l’alumnat juntament  amb diferents àrees curriculars i àmbits d’aprenentatge.

.

Visió general de la Biblioteca de Recursos:

La Biblioteca de Recursos de Suport a les Metodologies Globalitzades és un espai ric en materials educatius, literaris, multimèdia i interactius que complementen les metodologies d’ensenyament globalitzades implementades a l’Escola Andersen. Aquesta biblioteca proporciona a l’alumnat, docents i famílies una àmplia gamma de recursos que fomenten la comprensió del món, el pensament crític i la consciència global.

Característiques principals de la Biblioteca de Recursos:

1. Materials Multiculturals: La biblioteca ofereix una selecció diversa de llibres, materials educatius i recursos multimèdia que reflecteixen la diversitat cultural del món, exposant a l’alumnat a perspectives i experiències diferents i enriquidores.
  2. Recursos sobre Sostenibilitat: Inclou materials relacionats amb la sostenibilitat, el medi ambient, el canvi climàtic i altres temes que promouen la consciència ecològica i la responsabilitat ambiental entre els infants.
  3. Informació sobre Ciutadania Global: Proporciona recursos que aborden qüestions de justícia social, drets humans, cooperació internacional i altres aspectes de la ciutadania global, animant als infants a ser ciutadans actius i informats del món.
  4. Activitats Interactives: Incloent activitats, jocs, vídeos educatius i altres recursos interactius que permeten a l’alumnat explorar temes globals de manera enginyosa i participativa.
  5. Guies d’Aprenentatge: Desenvolupa guies d’aprenentatge que acompanyen els materials de la biblioteca, oferint suggeriments per a projectes, preguntes de reflexió, activitats d’extensió i recursos addicionals per ampliar la comprensió de l’alumnat sobre els temes globalitzats.
  6. Recursos per a la Investigació: Proporciona accés a bases de dades, llibres, articles i altres recursos per a la investigació sobre temes globals, facilitant la recerca i la presentació d’informació rellevant i actualitzada.
  7. Col·laboracions Externes: Estableix col·laboracions amb organitzacions internacionals, institucions educatives, experts en temes globals i altres entitats per enriquir la biblioteca amb recursos, programes i activitats que amplien la visió dels infants sobre el món.

Beneficis de la Biblioteca de Recursos:

• Potencia una visió ampliada i inclusiva de l’educació, integrant els temes globals en el currículum i en les activitats escolars.
  • Fomenta el pensament crític, la comprensió intercultural i la consciència global entre l’alumnat.
  • Proporciona eines i recursos que suporten les metodologies d’ensenyament basades en la globalització i la diversitat.
  • Afavoreix la curiositat, la investigació autònoma i el desenvolupament de competències clau per a la vida en un món interconnectat.

Es pot relacionar amb diferents àrees curriculars i àmbits d’aprenentatge de diverses maneres:

1. Àmbit Matemàtic:
    • Proporciona materials i recursos relacionats amb l’aplicació de conceptes matemàtics en situacions reals i contextos globalitzats, com ara estadístiques sobre temes mundials, finances internacionals o tendències demogràfiques.
  2. Àmbit Social:
    • Ofereix recursos que exploren temes socials com la diversitat cultural, els drets humans, les migracions, els conflictes internacionals i altres qüestions que promouen la comprensió intercultural i la consciència global.
  3. Àmbit Natural:
    • Conté informació i recursos sobre sostenibilitat, medi ambient, canvi climàtic, conservació de la biodiversitat i altres qüestions relacionades amb la preservació de la natura i els recursos del planeta.
  4. Àmbit Lingüístic:
    • Inclou llibres, vídeos, activitats i materials en diversos idiomes per fomentar la competència lingüística, la comprensió de la diversitat lingüística i la promoció de la interacció multicultural.
  5. Àmbit Artístic:
    • Ofereix recursos sobre art i cultura de diferents regions del món, exposicions virtuals, música tradicional, artesania local i altres manifestacions artístiques que enriqueixen la comprensió de la diversitat cultural i l’expressió artística.
  6. Àmbit Educació Física:
    • Proporciona informació sobre esports internacionals, jocs tradicionals de diferents cultures, activitats físiques relacionades amb temes globals com ara la marató mundial o la pràctica d’esports adaptats en països diversos.
  7. Àmbit Digital:
    • Inclou recursos educatius digitals, programes interactius, plataformes de simulació, jocs educatius i altres eines tecnològiques que faciliten la investigació, la col·laboració i l’aprenentatge autònom.