Història

El 18 de setembre de 1932, coincidint amb la festa major de Sant Cebrià es varen inaugurar les noves escoles públiques. Eren mestres de l’escola, en aquell moment, Joaquim Bosch i Maria Vilaseca. La gent va admirar el nou edifici i va quedar meravellada de la seva capacitat i condicions i també de la novetat que representava disposar d’un gran pati, fins llavors inexistent.

ecoles-1932

El 1960 ja es va veure la necessitat de construir unes noves escoles, puix que les del 1931 foren considerades antiquades, petites i amenaçades de ruïna.

El 1965 es va comprar un terreny veí per bastir-hi el parvulari, però no fou fins al 1985 quan es va fer el projecte de la nova escola primària i una altra de parvulari. En aquest mateix any fou enderrocat el vell edifici. Mentre es feien les obres del nou la mainada anà a diversos locals particulars habilitats. El nou col·legi públic va iniciar la seva prestació el curs 1987/88.

pr140_solivent

Durant el 2012, l´Escola Sol i Vent va organitzar un seguit d’actes per celebrar els seus 25 anys d´història. Es va fer una exposició amb material gràfic que il·lustrava l´evolució del centre.
Les noces de plata de l´escola es van celebrar durant el mes d’abril, coincidint amb la setmana cultural que es fa a l´escola, i per a l´ocasió es va preparar un lip-dub, amb la participació dels nens i de les nenes i dels seus mestres, i una samarreta commemorativa dels 25 anys.

* Fonts d’informació: Quaderns de la Revista de Girona nº68 i Setmanari Empordà edició 11 d’abril de 2012.