Reutilització de llibres i material

Justificació

La despesa en llibres de text de les famílies que tenen fills i filles en edat escolar s’ha anat incrementant considerablement en els darrers anys. Davant d’aquesta situació, gran part dels centres educatius, apliquen, per iniciativa pròpia, diferents projectes de reutilització dels llibres de text i material didàctic. Aquest també és el cas de l’escola La Bassa.

Un dels principals objectius del Departament d’Educació és impulsar la cohesió social mitjançant polítiques d’equitat que garanteixin la igualtat d’oportunitats a tot l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu de qualitat. Per aquest motiu l’administració orienta al consum racional i a un un ús dels recursos més sostenible.

Des del punt de vista de l’educació en valors, és important poder transmetre a l’alumnat actituds positives i valors fonamentals, com són ara la conservació responsable dels llibres i del material, la cooperació, la solidaritat i la capacitat de saber compartir els recursos disponibles.

Finalitat del programa
La finalitat d’aquest programa és facilitar, de manera cooperativa i mitjançant el sistema de préstec, llibres de text de diferents assignatures establertes per als diferents nivells educatius, a l’alumnat d’educació obligatòria matriculat en els centres docents de Catalunya sufragats amb fons públics que s’acullin al programa.

• Reduir significativament la despesa familiar en concepte de llibres de text.
• Afavorir la gratuïtat a les famílies amb rendes més baixes, mitjançant la complementarietat amb les beques d’ajut per a aquest mateix concepte.
• Afavorir la cohesió social i l’equitat educativa.
• Garantir la igualtat en les condicions d’escolarització a tot l’alumnat.
• Fomentar els valors de solidaritat, capacitat de compartir i respecte al bé comú.
• Promoure la cultura del reciclatge i la reutilització dels recursos.
• Educar per al consum racional i sostenible, i per a l’estalvi ecològic i econòmic.
• Fomentar la cooperació entre l’alumnat, les famílies i el professorat.
• Promoure projectes educatius de centre compartits i gestionats per la comunitat educativa.