Esmorza bé, esmorza saludable

Fa molts cursos que a l’escola La Bassa es promou el consum de fruita. Aquesta és una iniciativa de la Unió Europea que es fa efectiva per una acció coordinada dels Departaments d’Agricultura, Salut i Ensenyament.

A més a més de la que ens ofereix el departament i, gràcies a una feina conjunta entre escola, empreses fruticoles de Torregrossa i ajuntament, rebem fruita de: La cooperativa Foment Agrícola Les Planes, Recio Fruits, Arisfresc i Ajuntament.

En què consisteix el “Pla de consum de fruita a les escoles” ?

Consisteix a distribuir fruita fresca als alumnes per potenciar accions que afavoreixin la salut dels infants, com ara augmentar el consum de fruites i verdures, fruita seca, llegums, aigua i joc actiu. I reduir el consum de llaminadures, begudes refrescants, brioxeria i videojocs sedentaris.

La fruita que ens porten del Pla de consum es distribueix els dimecres i la que ens arriba de les diverses empreses del poble es distribueix els divendres. L’organització dels esmorzars setmanals és la següent:

Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres
Entrepà o fruita de casa Lliure Fruita del Pla de Consum o de casa Lliure Fruita de les empreses de la població

Els objectius són:

• Oferir fruita en els esmorzars dins del centre escolar.
  • Valorar el gust de la bona fruita.
  • Informar sobre els beneficis d’incrementar el consum de fruites i verdures, i sobre la seva diversitat, característiques, etc.
  • Proposar el consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional.