Participem en la IX Fira Tastet de Ciència

En l’actualitat, el gran progrés de la Ciència i la Tecnologia afecten diàriament en la societat. Com a conseqüència, és important aprendre i comprendre que passa en el nostre entorn, i per això és primordial que des de ben petits els infants, i a través de l’experimentació, relacionin entre si els coneixements de Ciència, Tecnologia i Societat per enfrontar-se als reptes o problemes quotidians del medi que els envolta. A partir d’aquí, l’alumnat evoluciona en les seves intel·ligències múltiples i en els seus aprenentatges convertint-los en ciutadans competencials i crítics.

Per aquest motiu, a la nostra escola hem volgut participar en la IX Fira Tastet de ciència organitzat pel CRP Baix Camp. És una activitat important per treballar de manera interdisciplinària l’experimentació, ja que al llarg del curs l’alumnat de 6è ha buscat, creat i preparat experiments per presentar a la fira, a partir de dubtes o reptes que han sorgit a l’aula.

Els experiments escollits pels alumnes han estat potabilitzar aigua i la cerca d’ADN en la nostra saliva.

Aquests van sorgir perquè a la classe s’ha treballat intensament el canvi climàtic i unes de les seves conseqüències és la sequera i la falta d’aigua potable en molts llocs del món, provocant en algunes ocasions desplaçats climàtics. Per aquest motiu, van pensar com es podria potabilitzar l’aigua per saber si hi ha la possibilitat d’ensenyar-ho a fer als països on sigui necessari.

A més a més, l’11 de febrer, el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la ciència, vam conèixer a Rosalind Franklin (química, biofísica i cristal·lògrafa) i la seva gran feina. A partir d’aquí i en honor a ella vam experimentar per trobar l’ADN en la nostra saliva.

Per finalitzar, s’ha de dir que la Fira Tastet de ciència no només va ser l’oportunitat de presentar i explicar els seus experiments, sinó també una activitat per enriquir-se visitant la resta d’estands d’altres escoles i instituts per conèixer i gaudir dels seus experiments i de la ciència.