Polígons, calculem i pensem

Ei Gripaus i Centpeus!!!

Avui us proposem una activitat de matemàtiques que vam pensar la Lidia i la Laura que volíem fer a l’escola. Però com que no estem a l’escola doncs la farem des de casa.

Busqueu a casa 5 objectes que siguin polígons, diferents entre ells, i de cada un apunteu les següents característiques:

• Dibuixa el poligon.
  • Nom del polígon.
  • Regular o irregular.
  • Quants costats té? Marca’ls de color blau.
  • Quants vèrtexs té? Marca’ls de color vermell.
  • Quants angles té? De quin tipus són? (angles rectes, angles obtús o angles aguts). Marca’ls de color verd.
  • I per últim, t’atreveixes a calcular el perímetre del polígon? Recorda que per calcular el perímetre, has de sumar el que mesura cada costat. El resultat d’aquesta suma, serà el perímetre del polígon.

A continuació, us proposem unes multiplicacions que podeu copiar en un full o a la vostra llibreta on esteu fent les feines des de casa, i les solucioneu. Si us hi fixeu bé, les multiplicacions estan escrites horitzontalment, vosaltres les heu de col·locar de manera vertical per poder-les resoldre. Recordeu d’estar tranquils i concentrats quan estigueu calculant.

• 3.567 x 5
  • 6.782 x 4
  • 2.456 x 26
  • 1.894 x 32
  • 8.253 x 216

I per últim, si cliqueu el següent enllaç problemes trobareu 10 problemes que haureu de marcar la resposta correcta (A, B, C,…). I una vegada acabeu de contestar-los, cliqueu al final de la pàgina on diu “per enviar les respostes”. A continuació, podreu veure els errors i encerts heu fet.

Recordeu que totes les feines que aneu fent ens les podeu enviar al correu de cada classe mitjançant un document si ho heu fet amb l’ordinador o bé fent una foto de la feina feta.

escolaauroelsgripaus@gmail.com

escolaaurocentpeus@gmail.com

Vinga nois i noies a treballar!!!