Grup Lorena: Fem problemes!

Hola gripaus i centpeus!!

Com esteu??

Avui us proposem una activitat de problemes matemàtics per seguir practicant a matemàtiques.

Els criteris d’avaluació seran els següents:

• Cercar, seleccionar i organitzar les dades necessàries.
  • Desenvolupar estratègies de resolució.
  • Estimar una resposta raonable.
  • Expressar per escrit el procés de solució i la resposta de forma coherent i clara.
  • Comprovar la validesa de les respostes.

Recordeu que per resoldre un problema hem de tenir en compte una sèrie de passos.

• Llegir molt atentament el problema i llegir-lo les vegades que faci falta.
  • Després podem marcar, subratllar o escriure les dades més importants i que hem de tenir en compte per resoldre el problema.
  • Pensar quina o quines són les operacions que necessito fer per trobar la solució.
  • Fer les operacions i un cop fetes revisar que estiguin correctament.
  • I finalment, donar una resposta escrita a la solució del problema.

Recordeu que una vegada hagueu fet els problemes en un full o a la vostra llibreta,  ens heu de fer una foto a la feina feta i enviar-ho al email de la vostra classe.

escolaauroelsgripaus@gmail.com

escolaaurocentpeus@gmail.com

FEM PROBLEMES

1. En un autobús van 30 persones. A la primera parada pugen 5 persones i a la segona parada baixen 13 persones. Quantes persones continuen a l’autobús?
  2. En Joan compra un jersei per 2.935 cèntims i un pantaló per 3.410 cèntims. Quants diners s’ha gastat en Joan?
  3. La Marta planta 237 llimoners. Amb la pluja, se li fan malbé 105 llimoners. Quants arbres li queden?
  4. Una botiga d’esports té 3018 pilotes i venen 567 pilotes. Quantes pilotes queden a la botiga?
  5. La Sara ha recorregut 247 quilòmetres pel desert del Sàhara i en Santi 65 quilòmetres més que la Sara. Quants quilòmetres ha recorregut el Santi?