Hola gripaus i centpeus!!
Com esteu??
Avui us proposem una activitat de problemes matemàtics per seguir practicant a matemàtiques.
Els criteris d’avaluació seran els següents:
- Cercar, seleccionar i organitzar les dades necessàries.
- Desenvolupar estratègies de resolució.
- Estimar una resposta raonable.
- Expressar per escrit el procés de solució i la resposta de forma coherent i clara.
- Comprovar la validesa de les respostes.
Recordeu que per resoldre un problema hem de tenir en compte una sèrie de passos.
- Llegir molt atentament el problema i llegir-lo les vegades que faci falta.
- Després podem marcar, subratllar o escriure les dades més importants i que hem de tenir en compte per resoldre el problema.
- Pensar quina o quines són les operacions que necessito fer per trobar la solució.
- Fer les operacions i un cop fetes revisar que estiguin correctament.
- I finalment, donar una resposta escrita a la solució del problema.
Recordeu que una vegada hagueu fet els problemes en un full o a la vostra llibreta, ens heu de fer una foto a la feina feta i enviar-ho al email de la vostra classe.
escolaauroelsgripaus@gmail.com
FEM PROBLEMES
- En un autobús van 30 persones. A la primera parada pugen 5 persones i a la segona parada baixen 13 persones. Quantes persones continuen a l’autobús?
- En Joan compra un jersei per 2.935 cèntims i un pantaló per 3.410 cèntims. Quants diners s’ha gastat en Joan?
- La Marta planta 237 llimoners. Amb la pluja, se li fan malbé 105 llimoners. Quants arbres li queden?
- Una botiga d’esports té 3018 pilotes i venen 567 pilotes. Quantes pilotes queden a la botiga?
- La Sara ha recorregut 247 quilòmetres pel desert del Sàhara i en Santi 65 quilòmetres més que la Sara. Quants quilòmetres ha recorregut el Santi?