EL DIA DE LA DONA

Hola famílies!!!

Com bé sabeu, el dia 8 de maig és el dia de la dona. A la nostra escola, com no pot ser d’altra forma també volem participar en aquest dia, necessari per conèixer les desigualtats que encara existeixen entre dones i homes.

Hem fet diverses activitats adaptades a cada nivell, en les que queden reflectides, una petita mostra de la gran importància del paper de la dona al MÓN.

A la COMUNITAT DE PETITS hem explicat tres contes on es tracta la igualtat de gènere.

En aquest enllaç podeu veure diversos contes que tracten la igualtat de gènere: https://www.pinterest.es/escolaauropetits/contes/g%C3%A8nere/

A la Comunitat de Mitjans hem fet rotllanes de reflexió del paper de les dones que coneixem i de les injustícies que sabem que hi ha. Després s’ha enfocat amb la perspectiva de les professions si n’hi havia d’homes i de dones o no. Vam acabar fent els murals del «jo seré», utilitzant la imatge de la dona del «yes we can» que empodera a la dona.

A la COMUNITAT DE GRANS, hem fet activitats per nivell:

A 4rt hem treballat la dona emblemàtica. Hem vist que no cal anar-hi molt lluny perquè estem envoltats de dones emblemàtiques. Hem escollit una dona de la nostra família que representi tots els valors d’una dona valenta i lliure. Hem fet un petit text explicant perquè és emblemàtica per nosaltres. Tot això, acompanyat d’una foto seva o un dibuix.

A 5è hem fet debats, hem conegut 10 dones rellevants a la història en diferents disciplines i hem realitzat unes banderoles on cada infant ha explicat i representat a la dona més important de la seva vida.

A 6è hem treballat a partir d’un vídeo on es reflecteix l’evolució que ha anat fet la dona a través de les princeses Disney. I també, hem investigat invents creats per dones que són molt útils a la vida diària.