El passat dijous 20 de febrer, l’alumnat de sisè va viure una experiència única per aprofundir en el coneixement de les màquines simples. Després de diverses sessions teòriques explorant el seu funcionament i la seva relació amb les forces, van tenir l’oportunitat de posar en pràctica tot allò après a l’aula.
Durant la jornada, la politja, la palanca, el pla inclinat i la roda amb eix es van convertir en les protagonistes. Cada grup de treball es va especialitzar en una d’aquestes màquines, experimentant amb materials i eines diverses per entendre com faciliten la realització de tasques quotidianes. Mitjançant el treball cooperatiu, van analitzar situacions reals on aquestes màquines intervenen, com aixecar càrregues amb una politja, fer palanca per moure objectes pesats, utilitzar un pla inclinat per reduir l’esforç en el transport o comprovar la importància de la roda i l’eix en el desplaçament d’objectes.
L’activitat no només va permetre consolidar coneixements de manera manipulativa i visual, sinó que també va fomentar la curiositat científica i el treball en equip. L’entusiasme i la implicació de l’alumnat van fer d’aquesta tarda una experiència enriquidora i divertida, demostrant que aprendre ciència pot ser tota una aventura.
Sens dubte, aquesta jornada pràctica ha ajudat els i les alumnes a comprendre millor com la física està present en el nostre dia a dia. I qui sap? Potser ha despertat futures vocacions científiques i enginyeres entre el nostre alumnat!
























