Projecte mil maneres al cicle mitjà: Les titelles d’arreu del món

El projecte de cicle mitjà ha girat entorn als titelles del món.

Hem vist els diferents tipus de titella: de tija, de dit, de guant, muppet, bunraku…; Hem confeccionat diferents tipus de titella (dit, muppet…), Hem creat diàlegs i representat contes tradicionals o inventats (Anglès); Ens hem convertit en titellaire que mou el seu titella al ritme d’una música tradicional catalana. (Educació Física-Música)

Però a més, gràcies al diari vam saber que al Museu de Lleida, es fa una exposició de titelles del món.

Els alumnes vam muntar la sortida per a veure-les: Vam triar un dia, vam escollir anar en tren, escollint els horaris més adients. També vam haver de calcular la ruta per anar des de l’estació fins al Museu. Finalment al calcular quant costaria ja es va poder fer fer la circular a les famílies.

Així a part del titella català, hem pogut veure i aprendre algunes característiques dels titelles de Vietnam, Nepal, la Xina, el Japó, d’Itàlia… A més hem situat aquests països en un mapamundi.

Els valors de respecte als companys i a les diferents costums i tradicions, han estat presents en tot moment.

Per fer el tancament del projecte, hem pogut exposar tot el nostre treball als diferents espais i aules de cicle mitjà i l’hem pogut explicar amb molta il·lusió a tots els familiars que van poder venir aquest divendres a la tarda. Si no vau poder assistir, no patiu! Aquí us deixem un seguit d’imatges perquè pugueu veure tot el que hem treballat.