Cada divendres per la tarda tots els nens i nenes d’I3, I4 i I5 es barregem i fan ambients. Són tot un èxit ja que els infants aprenen explorant, provant, equivocant-se i tornant a començar. Els ambients de joc i aprenentatge permeten que l’alumnat avanci al seu ritme, triï allò que li desperta interès i construeixi els seus propis descobriments.
Cliqueu les imatges per veure les fotos.
A través de l’ambient de LLUM els infants observen colors, formes i moviments, desenvolupant l’atenció, la concentració i la creativitat. Les taules de llum, llanternes, materials translúcids i ombres conviden a experimentar d’una manera màgica.
En l’ambient de CONSTRUCCIÓ amb peces de diferents materials (fusta, cartró, blocs tous…) els infants imaginen, planifiquen i construeixen estructures. Aquest joc potencia la resolució de problemes, la motricitat fina i la coordinació, a més del treball cooperatiu quan construeixen en grup.
A l’ambient del CASAL es potencien, sobretot, els jocs de taula que són una gran oportunitat per aprendre a respectar torns, seguir normes, gestionar emocions i desenvolupar la lògica. Són moments plens de complicitat i aprenentatges compartits.
En l’ambient d’EXPERIMENTACIÓ els infants manipulen materials diferents. Investiguen i observen què passa, formulen hipòtesis i descobreixen resultats, tot fomentant el pensament científic des de ben petits.
Els nens i nenes gaudeixen molt també amb l’ambient del JOC SIMBÒLIC. La cuineta, la botiga i escenaris de la vida quotidiana donen lloc a un joc ric i profund. A través del joc simbòlic, els infants interpreten el món, expressen emocions i practiquen habilitats socials.
A l’ambient de COMUNICACIÓ a través dels contes, converses, trencaclosques, titelles i espais d’escriptura espontània s’ajuda als infants a ampliar vocabulari, escoltar l’altre, expressar idees i gaudir del llenguatge de forma natural i significativa.
L’ambient de MÚSICA resulta molt interessant. La música permet als nens i nenes expressar-se, connectar amb el cos i les emocions. Es desenvolupar l’escolta activa i el ritme. Poder experimentar amb instruments és molt motivador.
Cada tarda del divendres esdevé, per tot l’alumnat d’Educació Infantil, una aventura, una GRAN experiència que va formant part del seu camí d’aprenentatge.








