Missió, visió i valors

L’ESCOLA ÀGORA és una escola viva, conscient dels canvis continuats de la societat de la que en forma part; ens adaptem a la realitat de cada moment, ajudant el nostre alumnat a ser persones íntegres, homes i dones compromesos amb el seu temps.

Valors

Integrada per un equip de professionals al servei de l’educació que creiem en l’escola com a espai de participació, allà on totes les persones que hi convivim ens expressem en llibertat i aprenem en el respecte, la tolerància, la solidaritat i l’afecte.

Cerquem i treballem per l’educació integral dels nens i les nenes en l’àmbit de la coeducació, de la riquesa lingüística, del sentit del respecte i la tolerància quant a les idees, dels valors democràtics, de la inquietud per la renovació pedagògica i de l’educació personalitzada.

Missió

Concebem la nostra tasca en l’educació com l’acompanyament al nostre alumnat en un procés de millora contínua, en el qual pugui desenvolupar al màxim les seves aptituds, aprengui a gestionar-les adequadament i es capaciti així per la vida d’adult en societat; així com ajudar els nens i les nenes a educar-se en l’esforç, entès com a eina que els farà possible assolir el seu desenvolupament integral, aconseguit com a fruit de la il·lusió en cadascuna de les activitats que fa, a la classe, en el joc, a casa, en la societat.

La creació i manteniment d’un ambient afectuós de relació entre tots els integrants de la nostra comunitat educativa com a eina facilitadora d’aquesta formació integral. Creiem en relacions humanes basades en el respecte i la confiança, la tolerància, l’autoritat ben entesa i l’estimació on l’afecte i la cortesia tenen un paper preponderant.

L’experiència de la comunicació personal i de l’afecte en les relacions humanes, com a fet vivencial però fonamentat a cada moment i ocasió des de la reflexió, ha de ser element essencial de l’educació del nostre alumnat, als quals cal ajudar a posar en pràctica el sentit profund de l’amistat com a línia fonamental del seu desenvolupament personal.

A l’escola hem de crear, mitjançant totes i cadascuna de les seves activitats, un entorn que estimuli en l’alumnat la formació del criteri propi, l’exercici de la llibertat responsable, l’autodomini i l’esforç continuat per ser un mateix.

La responsabilitat, entesa com a capacitat de donar resposta satisfactòria als compromisos adquirits, és una part fonamental de l’exercici de la llibertat en la conducta humana.

Compartir amb els pares i mares els objectius comuns a fi d’assegurar l’acció conjunta en l’educació del seu fill o la seva filla. La relació que s’estableix entre  mestres i l’alumnat representa una activitat essencial del procés educatiu en la mesura que ajuda l’alumne a conèixer-se, a acceptar-se i a desenvolupar la seva personalitat d’una manera equilibrada, harmònicament amb les aptituds i interessos que li són propis i necessaris per a la vida, tant a nivell individual com social i comunitari.

L’alumnat, orientat pel seu tutor o tutora i en col·laboració amb les famílies, defineix uns objectius de millora personal en tots i cadascun dels àmbits de la personalitat – acadèmics, personals, de relació, familiar…-.

Visió

Basada en els “PILARS DE L’EDUCACIÓ” de l’informe Delors

• Aprendre a conèixer. L’educació ha de garantir que el nostre alumnat tingui la curiositat i d’interès per aprendre i també les eines i l’actitud necessàries per poder aprofitar les possibilitats d’aprendre que tindrà en el decurs de la seva vida.
  • Aprendre a fer. Formar els homes i dones del demà per adquirir unes competències que els capacitin per treballar en equip i fer front a gran nombre de situacions.
  • Aprendre a viure junts. Desenvolupar en  el nostre alumnat competències socials, per saber realitzar projectes en comú, resoldre de forma adient els conflictes, amb actituds de comprensió, tolerància i respectant sempre els valors de pluralisme, comprensió mútua i pau.
  • Aprendre a ser. A partir de la consolidació i millora de tots els àmbits de la pròpia personalitat, sabran actuar amb autonomia, responsabilitat personal i criteri propi