Treball de les emocions

PRÀCTIQUES RESTAURATIVES

L’enfocament restauratiu aporta diferents estratègies proactives per a la millora de la convivència que faciliten la creació de grup i comunitat, i estratègies no agressives per a la gestió positiva dels conflictes.

El model restauratiu cerca la responsabilització de cadascú pel que fa a les seves accions i les seves conseqüències, i planteja la idea que tots i totes ens podem equivocar. Des d’una aproximació humanista, les pràctiques restauratives, com la mediació o els cercles, són processos que faciliten que una persona pugui donar resposta a la seva conducta connectant amb els propis sentiments, emocions i necessitats. 

A l’escola duem a terme les següents pràctiques restauratives:

  • RACÓ DE CONVIVÈNCIA O DE “MIRAR ENDINS”: És un espai acollidor que hi ha a cada aula amb diferents materials. 
  • COMPROMISOS I NECESSITATS: En els moments de cercle, crearem compromisos i necessitats que es penjaran a l’aula en l’espai de convivència i es revisaran cada trimestre tant en grup com individualment a través de les tutories individualitzades. 
  • ALFABETITZACIÓ D’EMOCIONS I NECESSITATS: Al llarg de l’escolaritat, els nostres infants han d’anar adquirint el vocabulari emocional i de necessitats per tal de reconèixer les seves pròpies emocions i posar-hi nom. Per desenvolupar això usarem les cartes que tindran en el racó de convivència.
  • DINÀMIQUES DE COHESIÓ DE GRUP: També es duran a terme cercles de diàleg amb dinàmiques de cohesió de grup. 
  • TUTORIES INDIVIDUALITZADES
  • TEMPS DE CERCLE: Espais que realitzem cada dia a l’aula. Són moments per escolar-nos, parlar i poder expressar el que sentim o necessitem.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut