Tarraconensis urbs

El dimarts 23 de gener els nens i nenes de cicle superior vam anar a les antigues ruïnes de la ciutat de Tàrraco.

El camí va començar al Portal del Roser, una de les antigues entrades a la ciutat. Després de contemplar la gran entrada vam anar a la Volta del Pallol, on vam observar un video immersiu que es projectava per les parets de l’edifici. Tot seguit, vam veure la gran maqueta de la antigua ciutat, amb les muralles els camins i altres antics monuments. Al cap d’una estona vam recórrer les muralles que protegien la ciutat, vam passejar per els 1.200 metres que quedaven aproximadament i per el camí vam observar unes escultures que es van trobar, després de visitar les imponents muralles. A continuació vam anar al circ on feien carreres de carros, lamentablement gairebé tot el circ estava destrossat per la part de les grades. Una vegada vist el circ vam anar al Pretori, molt a prop, on vam trobar una petita exposició i quan vam pujar a les parts superiors vam trobar el sarcofag d’Hipòlit. Tot seguit, un grup va pujar més per veure unes grans vistes de Tarragona, els que no es van atrevir a pujar més van baixar al carrer. Després vam anar a dinar a un parc de Tarragona amb unes vistes del mar i de l’amfiteatre, al que hi anirem després. Un cop vam acabar de dinar, jugar o parlar vam baixar a l’amfiteatre, vam visitar les ruïnes del gran edifici en el que feien baralles de gladiadors o entre animals, i també vam aprofitar i vam mirar per sobre l’església de Santa Maria del Miracle, que va ser edificada enmig de l’amfiteatre. Vam sortir de l’amfiteatre direcció al parc del que havíem vingut, vam passar la Plaça de la UNESCO i ens vam dirigir a l’autobús que ens portaria a l’Escola les Comes.

Escriptors: Yunai de 6è, Imad de 5è i Gael.B de 6è.

Recordeu que per veure els vídeos accedireu a la carpeta posant el correu electrònic del vostre fill/a (xxxxxxxxxxx@escolalescomes.cat) i la contrasenya. Aquesta informació la teniu enganxada a unes de les tapes interiors de l’agenda.