GUANYADORS DEL PREMI CONVIURE A CATALUNYA. PARLAMENT

L’alumnat de 5è de l’Escola l’Arrabassada ha guanyat el premi Conviure a Catalunya amb el projecte educatiu “Fem una llei”.

Dos-cents seixanta alumnes de primària i secundària de deu centres educatius d’arreu de Catalunya han fet de diputats aquest matí en dues simulacions plenàries en el marc del projecte educatiu “Fem una llei”. Laura Borràs ha presidit totes dues sessions, durant les quals els estudiants han aprovat dues lleis, una per erradicar la fam i una altra per garantir una vida sana. Un cop han acabat els plens, l’Associació d’Antics Diputats ha lliurat el Premi Conviure a Catalunya a l’Institut Dertosa, de Tortosa, en la categoria d’educació secundària, i a l’Escola l’Arrabassada, de Tarragona, en la de primària.

A la simulació dels alumnes de primària, en què han participat les escoles Les Acàcies, de Barcelona; Jaume Balmes, de Cervera; l’Arrabassada, de Tarragona; Montjuïc, de Girona, i Tàber, de Barcelona. Els alumnes, de cinquè i sisè de primària, han aprovat, per 135 vots a favor, 1 en contra i 10 abstencions, i sobre la base del tercer objectiu de l’Agenda 2030, una llei per garantir una vida sana i promoure el benestar de tothom. En el text, els alumnes demanen, entre altres coses, polítiques globals de salut pública, mesures per preveure possibles noves pandèmies, una cobertura sanitària universal, l’increment de plantilles i formació a les escoles per detectar els casos d’assetjament escolar i d’abús sexual.

VÍDEO DEL DISCURS DE LA PORTANTVEU DEL GRUP PARLAMENTARI DE L’ESCOLA L’ARRABASSADA ENLLAÇ AQUÍ

VÍDEO DEL LLIURAMENT DE PREMIS ENLLAÇ AQUÍ

VÍDEO ARRIBADA A L’ESCOLA ENLLAÇ AQUÍ