TREBALLEM LA CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA AMB LA MÀQUINA DELS TAPS

A 1r i 2n de Cicle Inicial de Primària aprofitem les estones de lectura a l’Aula d’Educació Especial per reforçar l’aprenentatge de la lectoescriptura de forma DIVERTIDA!

I us preguntareu: Com ho fem? Doncs PENSANT!! Primer escollim un llibre de la biblioteca i a partir d’aquí anem treballant la lectura. Però ens hem anat adonant que a mesura que anem llegint les pàgines ens van sorgint molts dubtes i dificultats diverses…

I us tornareu a preguntar: Com solucioneu aquests dubtes?Doncs buscant estratègies que ens ajudin a entendre i a buscar possibles solucions.

Per exemple, ja tenim una norma clara: Si hi ha una “paraula desconeguda” que no hem acabat de llegir bé o quan la desxifrem encara no sabem què vol dir, el primer que hem de fer és buscar-la al diccionari i després practicar com es llegeix i com s’escriu per no oblidar-la mai més.

Sembla difícil, oi? Doncs no ho és pas perquè la senyoreta sempre ens ajuda, és clar!

Ara us explicarem un exemple real que ens ha passat amb el llibre que estem llegint ara. Es titula: “Tento, el gos ganàpia”. Resulta que en una de les pàgines ens va sortir la paraula “cercabregues” i no hi havia manera de llegir-la bé, ens entrebancàvem molt!!

Foto Andrea

Doncs vam practicar a   escriure-la bé lletra per lletra amb un material que té la senyoreta a la classe “La màquina dels taps”. A partir d’aquí, un cop ja l’havíem construït, vam comptar quantes lletres hi tenia, quantes síl·labes, quines lletres ens costaven escriure… I així vam estar una llarga estona!

I us preguntareu: Què vol dir la paraula? No és un secret, busqueu-la al diccionari i així la descobrireu!

Foto ContingutFINS AVIAT!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>