TALLERS CICLE MITJÀ (ROBÒTICA)

Durant el primer trimestre les nenes i nens del Cicle Mitjà hem començat a treballar per grups en una roda de diferents tallers. Aquests incideixen en diferents tipus d’aprenentatges com ara: plàstica, ràdio, informàtica, llengua, jocs cooperatius i suport vital bàsic, robòtica… que poden anar canviant o no al llarg del curs.

En el cas que ens pertoca, el taller de robòtica és dels que es realitzarà durant tot el curs. Cada roda de taller es treballa un robot diferent que pot tenir una característica principal que els diferencia de la resta. Aquestes característiques poden ser: la velocitat d’un cotxe de carreres, la força d’un tractor,…

Treballar la robòtica a l’escola és un repte que aporta estratègies per veure com els alumnes, de manera motivadora,  apliquen els coneixements adquirits a les diferents àrees de manera competencial mitjançant un treball transversal i cooperatiu.

Hi ha implícit com a objectiu essencial, el desenvolupament del «pensament computacional» que, entre d’altres, inclou el desenvolupament de les competències  següents:
• Formular problemes que per a la seva resolució necessitin l’ús de l’ordinador i altres
eines.
• Organitzar i analitzar lògicament la informació i ser capaç d’establir seqüències ordenades de passos per a arribar a la solució.
• Identificar, analitzar i implementar les possibles solucions més efectives i eficients de passos i recursos.
• Generalitzar i transferir el procés de resolució a altres situacions de la realitat.
Conjuntament amb els racons dels diferents àmbits, el treball del mètode científic, treball a l’aula… conformen un conjunt de metodologies que ens ajuden adquirir uns coneixements i a treballar d’una manera més autònoma, global, competencial i creativa.