EDUCACIÓ VIÀRIA A GARDENY

Els dies 9 i 10 de maig els alumnes de 5è vam pujar al Turó de Gardeny per gaudir d’una activitat diferent. Allà dalt ens esperava la guàrdia Urbana per deixar-nos circular en un circuit que simula una carretera real.

Com ja sabeu, fa cursos que ens estem formant en seguretat vial, hem fet cursets i exàmens i ja havíem pujat al turó a muntar amb bicicleta, però ara arriba el gran moment, pujar als CARS!!

Quan vam arribar ens van donar un munt d’instruccions, vam recórrer el circuit a peu per veure on podíem fallar i havíem de parar atenció. Més tard, van donar un carnet de conducció als nens i nenes que vam aprovar l’examen a l’escola però, no patiu! Els que vam suspendre vam tenir una segona oportunitat i tots vam poder ser conductors i vianants.

Nens i nenes de 5èA escoltan les explicacions
Nens i nenes de 5èA escoltant les explicacions
Nenes i nenes de 5èB escoltan les explicacions
Nenes i nenes de 5èB escoltant les explicacions

Quan tots teníem el carnet, ens van explicar com funcionava. Era una cartolina amb un llistat de possibles errors que podíem fer mentre circulàvem. Si cometíem una falta els policies ens treien punts del carnet, a tres punts perdíem el permís de conducció. Per aquest motiu, havíem d’estar ben atents i conduir amb precaució i, sobretot, fer cas a les senyals.

Sobre el circuit podíem adquirir tres rols: vianant, ciclista o conductor de car. Tots estàvem emocionats i emocionades per pujar al car, però havíem de demostrar que érem capaços sent uns bons vianants i ciclistes.

Alumnes anant amb bicicleta

Quan va arribar el moment, estàvem molt nerviosos. Ens vam dividir en tres grups perquè no hi havia vehicles per a tots. Quan el primer grup va acabar tots preguntàvem emocionats si es podia córrer molt, si era divertit, si era perillós…

madiou susana

Quan va acabar la jornada vam fer reflexions sobre el què havíem fet al parc perquè encara que va ser una activitat molt divertida, vam aprendre moltes coses. Quan va aparèixer l’autocar ens va costar una mica marxar però ho vam fer molt agraïts per l’experiència i pels regalets que ens vam donar.