EL BLOG DE 1R

30-6-2020

 

 

19-6-2020

Heu tingut temps d’endevinar qui era qui? L’Artiom ha tornat a jugar al joc amb la seva família i els han encertat tots!!! FANTÀSTIC!!! aquestes són les seves respostes:

 

18-6-2020

I el nen del següent vídeo? qui pot ser????

 

Ahir vam jugar al joc: QUI SÓC? Ens ho vam passar supeeer bé!, va ser molt divertit!!, us pugem les fotos al blog, a veure si endevineu qui és qui! hi ha un nen que no el coneixeu!!

17-6-2020

ENS HA ENCANTAT VEURE-US!!!!

 

16-6-2020

L’Artiom cada dia se supera més, ha fet dos vídeos ESPECTACULARS, que resumeixen i amplien conceptes que hem treballat en aquest projecte. Val la pena que us els mireu, aprendreu MOLT i són realment INTERESSANTS!!! Moltes gràcies Artiom, una feina FANTÀSTICA!

 

Els últims dies el temps no acompanya, però mireu que bonic… ha sortit l’arc de Sant Martí!! i és que: “Qui desitgi veure l’arc de Sant Martí, ha d’aprendre a gaudir de la pluja”.

12-6-2020

Maria Antonieta, la nostra bombera virtual, us envia un missatge:

8-6-2020

 

 

1-6-2020

Bon dia bomberes i bombers de primer!! avui iniciem un nou mes i nou projecte! Ja comença el bon temps i cada vegada tenim més ganes de sortir al carrer, de piscina i platja, però recordeu… hem de seguir sent responsables.

Aquest projecte durarà fins l’últim dia de curs, de l’1 al 19 de juny, tindrà  10 TASQUES (són una miqueta més llargues que en altres projectes, però teniu 3 setmanes per fer-les).

Vinga, esteu preparats?? SEGUR QUE SÍ!

El nou projecte es diu “ESTIMEM ELS ANIMALS”, amb el qual aprendrem tot sobre ells. Teniu un de preferit?

TASCA 0:  Llegiu atentament aquesta notícia:

Hi estàs d’acord? penses que l’article és veritat o és mentida? ens pots enviar un àudio a l’escola explicant-nos el perquè.

TASCA 1:  Avui parlarem dels Éssers vius i dels Éssers inerts. Sabeu que són? A continuació, us ho expliquem:

Els ÉSSERS VIUS segueixen un cicle vital, és a dir, neixen, creixen, es desenvolupen i moren. A més, realitzen funcions vitals: es nodreixen, es relacionen i es reprodueixen.

En canvi, els ÉSSERS INERTS són aquells elements, com ara l’aigua o una pilota, que no neixen, ni s’alimenten, ni creixen, ni es desenvolupen, ni es relacionen amb l’entorn, ni es reprodueixen, ni moren. NO TENEN VIDA.

Fàcil, oi? Per veure si us ha quedat clar, us presentem dues activitats. En la primera, heu de seleccionar els éssers inerts (el que no tenen vida) i, en la segona activitat, els éssers vius.

Selecciona els éssers inerts:

https://es.educaplay.com/recursos-educativos/4459224-essers_vius_i_essers_inerts.html

Selecciona els éssers vius:

https://es.educaplay.com/recursos-educativos/613432-essers_vius_i_inerts.html

Quan acabeu les dues activitats, heu de fer 4 oracions: 2 amb éssers vius i 2 amb éssers inerts. No es val utilitzar els que surten a les activitats, us les heu d’inventar. Un cop escrites, ens les feu arribar al correu.

A FER TREBALLAR LA IMAGINACIÓ!

TASCA 2: Primer de tot, aprendrem a diferenciar entre animals domèstics i salvatges. Segur que molts de vosaltres ja ho sabeu, però aquí us deixem un vídeo per refrescar la memòria. Recordeu que el podeu parar per llegir o mirar millor les imatges:

https://www.youtube.com/watch?v=2zv0Vn57uUg&t=17s

Anem a posar en practicar el què hem après classificant aquests animals en domèstics i salvatges. Feu clic al següent enllaç:

https://wordwall.net/resource/2207505/classificar-animals-dom%C3%A8stics-i-salvatges

Per finalitzar, haureu de completar aquesta fitxa i enviar-la després a l’email de l’escola. Si no la podeu imprimir, podeu copiar les respostes a un full.

https://drive.google.com/file/d/1nHsYupFPDttWypPFaF2psJcfeGSWFxB_/view?usp=sharing

TASCA 3: En castellano aprenderemos que los animales pueden ser Carnívoros, Herbívoros u Omnívoros, según lo que coman. En el video que os proponemos lo descubriréis.

Vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=1BOunaUFmzE

A continuación, te presentamos un juego para que puedas poner en práctica lo aprendido:

https://www.lucagames.com/ciencias/carnivoros-herviboros-omnivoros

Ahora que ya sabéis cómo clasificar a los animales según su alimentación, tendréis que crear tres ACRÓSTICOS: uno con un animal carnívoro, otro con un herbívoro y el último con un omnívoro. Con el siguiente ejemplo, sabréis lo que son los acrósticos.

Vela

Avión

Coche

Almendra

Así pues, tenéis que escribir el animal en vertical y con cada letra escribir una palabra, la que queráis. Recordad, tiene que ser un animal de cada tipo. ¡ÁNIMO BOMBEROS Y BOMBERAS!

No totes les espècies viuen al mateix lloc, sinó que ho fan en diferents medis. Veurem la classificació dels animals, segons el medi on viuen:

ELS AQUÀTICS

Són els que viuen en l’aigua durant tota la seva vida o gran part d’ella. Alguns animals aquàtics, com els peixos, respiren l’oxigen dissolt en l’aigua, mentre uns altres, com els dofins, necessiten eixir a respirar a la superfície perquè prenen l’oxigen de l’aire.

ELS TERRESTRES

Són tots aquells que viuen en la terra, que es mobilitzen i realitzen les seves funcions bàsiques en ella. Prenen de l’aire l’oxigen que necessiten per a viure; quasi tots respiren per pulmons i s’alimenten de plantes i d’altres animals.

ELS AERIS

Són els que tenen la capacitat de volar o desplaçar-se per l’aire. Tenen un esquelet lleuger (perquè els seus ossos estan buits), músculs pectorals ben desenvolupats, un bec sense dents i un cos aerodinàmic, que els permet als ocells tindre un baix pes i una gran potència per a poder volar.

TASCA 4:  En el següent vídeo hi ha un resum a través de fotografies dels diferents animals i del medi on viuen:

https://www.youtube.com/watch?v=QozyXF9dxmQ.

Com que sabem que sou uns artistes, que us sembla si feu un dibuix o un mural amb un paisatge amb els 3 tipus d’hàbitat. Dibuixa i escriu el nom dels animals que corresponen a cadascun.

TASCA 5: En este capítulo Camaleón aprenderá que las especies animales deben habitar lugares donde encuentren todo lo necesario para poder vivir: el alimento, oxígeno y luminosidad necesaria para realizar sus actividades. Haced clic en el siguiente enlace:

https://www.youtube.com/watch?v=kC7Ogt498VU

A continuación, veremos qué cosas habéis aprendido! Contestad si las frases son verdaderas o falsas:

https://wordwall.net/play/2516/745/585

* Recordad! si clicamos el botón de ampliar podréis ver las imagenes mejor.

TASCA 6: Un d’aquest animals és l’intrús, és a dir, té alguna o varies característiques que el fa diferent als altres. Saps qui és? Escriu el número de cada fila amb el nom de l’animal intrús i explica el perquè de la teva resposta.

TASCA 7:  En el següent vídeo aprendrem com es desplacen els animals:

Una vegada vist, haureu de jugar a un joc. Fixeu-vos molt bé amb cada imatge!

https://wordwall.net/es/resource/2652634

TASCA 8:  Sabeu què és una cadena tròfica? Quina paraula tan rara oi? Mireu atentament aquest vídeo, us ajudarà a entendre que és:

Ara que ja sabeu que és una cadena tròfica farem una activitat de matemàtiques utilitzant-les. Recordeu les sumes portant-ne? No les hem d’oblidar!! Per això, amb aquesta activitat…les practicarem!

Agafeu un paper i apunteu el número de la cadena tròfica i el resultat! SOM-HI!

https://drive.google.com/open?id=1L25KvNHjn7HGnHZwDh8GB4i8XaO0d4te

ACTIVITAT OPCIONAL: Inventeu-vos la vostra pròpia cadena tròfica. Agafeu un paper i dibuixeu una cadena tròfica d’almenys, 3 éssers vius! Envieu-nos la foto al correu!

TASCA 9:  El respeto por las otras personas y por todos los seres vivos del planeta es uno de los valores más importantes que tenemos que tener las personas.

Nadie es mejor que nadie y tenemos que convivir en paz, ayudando en todo lo que podamos a cuidar de nuestro planeta y de los seres vivos que habitan en él.

En esta actividad escucharemos un cuento precioso llamado “Galgui”, explicado por Oscar Mora, un cuentacuentos de youtube muy divertido.

A medida que vayáis escuchando el cuento deberéis ir contestando a unas preguntas. RECORDAD ENVIARNOS FOTO AL ACABAR LA ACTIVIDAD!

https://es.educaplay.com/recursos-educativos/5965064-galgui.html

Ara que ja heu escoltat el conte de Galgui…sabeu que és una protectora?

TASCA 10. Fes un dibuix del teu animal preferit, quan el tinguis, fes una descripció d’ell dient:

  • És un animal salvatge o domèstic?
  • És carnívor, hervíbor o omnívor?
  • On viu?
  • Com es mou?

Recorda separar cada característica amb una COMA”,”.

Per exemple:
EL MEU ANIMAL PREFERIT ÉS UN__________________PERQUÈ_____________________________. ÉS UNA ANIMAL DOMÈSTIC, OMNÍVOR, VIU A ________________ I ES MOU __________________.

 

29-5-2020

 

AQUESTES SÓN LES SEVES RESPOSTES:

ARTIOM:

SANTIAGO:  

SOLUCIÓ DELS TRENCACLOSQUES:

26-5-2020

El Santiago ha preparat un vídeo XULÍSSIM en el que ens explica MOLT BÉ com ha fet la seva canastra de joguina amb materials reutilitzables!, ens encanta la teva manualitat, està molt treballada i es nota que us heu esforçat molt!!! Ens quedem amb ganes de saber qui ha guanyat la partida! MOLT BÉ SANTIAGO!!!

VÍDEO SANTIAGO JOGUINA REUTILITZABLE

27-5-2020

El Santiago s’ha animat a fer el seu propi trencaclosques! WOW!! li ha quedat xulísim i us ho ha posat difícil! A veure qui és capaç de resoldre’l. Gràcies Santiago!

 

L’Izan també ha creat el seu trencaclosques! MOLT BÉ Izan!!, algú sap la solució??, llegiu atentament el que hi ha escrit perquè us dóna una pista MOLT IMPORTANT!

També ens envia unes fotografies creant l’escenari i les titelles pel conte dels tres porquets!, t’està quedant genial Izan!!

26-5-2020

La Iratxe ha creat un trencaclosques!!! podrieu endevinar quin és el valor de la IRATXE? VINGA SOM-HI! Com ja us vam dir, el dia 29 d’aquest mes de maig publicarem el nom dels nens i nenes que han encertat els trencaclosques!

També ha creat una joguina molt divertida, un POP!! T’ha quedat GENIAL IRATXE!!!! En aquest vídeo us explica quins materials ha utilitzat:

23-5-2020

L’Artiom ha creat el seu propi trencaclosques. Ens agrada molt, és MOLT ORIGINAL!!! Qui serà capaç de resoldre’l???? (al final del vídeo està la solució, intenteu solucionar-lo sense mirar!).

El dia 29 de maig publicarem el nom dels nens i nenes que l’han fet correctament! Penseu penseu…

 

També ha fet un vídeo espectacular explicant-nos la seva joguina feta amb materials reutilitzables, a més a més, ha aprofitat per contar la història de Yuri Gagarin, el primer ésser humà que va viatjar a l’espai. MOLT INTERESSANT!!! 

 

20-5-2020

El Santiago ens vol ensenyar una manualitat molt bonica que va fer al principi del confinament amb materials reciclats. Et va quedar genial Santiago!

18-5-2020

Bon dia bomberes i bombers de 1r!, ahir 17 de maig va ser el DIA MUNDIAL DEL RECICLATGE!

Avui iniciem un nou projecte que durarà 15 dies, del 18 al 29 de maig. Us acabem de donar una bona pista…sabeu ja què és el que estudiarem…?

A la videoconferència vam estar intentant esbrinar-ho, pensant amb el títol…”LES 3 ERRES”.

El Nicolae i l’Artiom van encertar 2 de les 3 erres, reciclar i reduir. MOLT BÉ NOIS!

 

TASCA 0: Llegiu atentament aquesta notícia:

Us agradaría aprendre com ajudar a REUTILITZAR, REDUIR I RECICLAR per ajudar al medi ambient?

Som-hi!

TASCA 1:Avui a català us portem un CONTE! L’heu de llegir a poc a poc, les vegades que convingui, per després contestar a unes preguntes.

Aquestes preguntes les podeu fer al mateix full si el podeu imprimir o en un full en blanc, escrivint: 1. I la resposta, 2. I la resposta… de manera que heu de numerar cada preguntar i contestar.

Quan ho tingueu tot, feu una fotografia i ens ho envieu al correu. Ànims, us anirà molt bé!

CONTE: https://drive.google.com/file/d/1MgSnUbGkk20c22UNFdc9N_c7ztbbhQZ3/view?usp=sharing

TASCA 2:Siguiendo con la R de Reutilizar, hoy vamos a crear un juguete con material que tenéis en casa: rollos de wc, cajas de cartón, botellas de plástico, etc. Nosotras os proponemos algunas ideas, pero podéis hacer el juguete que vosotros queráis, no es obligatorio hacer los que nosotras proponemos.

Eso sí, una vez tengáis hecho el juguete, os tenéis que grabar y explicar el MATERIAL que habéis utilizado y los PASOS que habéis seguido para hacer vuestro juguete.

Por ejemplo: “Para hacer mi juguete he utilizado el siguiente material: una caja de zapatos, colores, tijeras y pegamento. Paso 1: Pintar la caja de zapatos…”

Ejemplos de juegos que podéis hacer con material Reutilizado:

JUEGOS CON TAPONES: https://www.youtube.com/watch?v=rHTM_-b0F6E

LABERINTO: https://www.youtube.com/watch?v=6pZgwTWNgZ4

AROS: https://www.youtube.com/watch?v=ESFmyyReuxw

AVIÓN: https://www.youtube.com/watch?v=zkEu3HBGZ0E&list=PLzp0K-Rlh0YtjXi39fJWKuFzNvzZKPevR

TASCA 3:A continuació haureu de resoldre uns problemes matemàtics relacionats amb la R de Reutiltzar. Recordeu utilitzar un full i un llapis per fer les operacions. Quan acabeu, ens envieu una foto del resultat final.

Ànims bombers i bomberes! Ho fareu molt bé!

Enllaç a l’activitat: https://wordwall.net/resource/2248926

TASCA 4:  Para entender qué significa la segunda R, la erre de REDUCIR, deberéis ver este vídeo y contestar a las preguntas que os irán apareciendo!

Recordad hacer una foto al finalizar el vídeo y enviárnosla a nuestro correo!

Enllaç al vídeo: https://es.educaplay.com/recursos-educativos/5795502-erre_de_reduir.html

TASCA 5: . Haureu de llegir molt atentament aquesta fitxa interactiva i contestar a unes preguntes!

Podreu ajudar al Santiago a reduir?

https://es.liveworksheets.com/iy542544ll

TASCA 6: Us agraden els trencaclosques?

Us deixem l’enllaç a 5 trencaclosques molt divertits! Us haureu de fixar molt bé per DEDUIR qué és el que heu de fer.

Aquesta paraula tan difícil la utilitzem molt quan treballem amb els “7 i mig”. Us recordeu que significa?

Cada trencaclosques està numerat. Podeu escriure les respostes a un paper escrivint, per exemple: Trencaclosques número 1. El suc val 5.

Som-hi! Penseu penseu…

TRENCACLOSQUES MATEMÀTICS

TASCA 7: Acabarem aquest projecte amb l’última de les 3 erres: el RECICLATGE.

El RECICLATGE és el procés en el qual aconseguim transformar materials usats en productes nous.

Mirarem el vídeo dels SuperCívics amb personatges que ens ensenyen a fer un ús correcte de les papereres i els contenidors per mantenir el planeta net i una vida saludable.

Enllaç al vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=rcmMbTEW_zw

RECORDA:

Seguidament us proposem aquest joc sobre el reciclatge perquè passeu una estona ben divertida separant els residus correctament en el seu  contenidor. Farem una passejada per diferents parts de la casa i decidim quina serà la destinació dels objectes que ja han complert el seu ús. Amb les accions que fem obtindrem idees i trucs per un consum més sostenible.

Enllaç al joc: http://www.arc.cat/ca/publicacions/exe/reciclatge/index.html

TASCA 8: Haremos dos tareas en castellano:

Completar un texto utilizando la palabra correcta: https://es.educaplay.com/juego/5778671-el_reciclaje.html

¿Sabes qué tipo de basura va en cada contenedor? Juega y descúbrelo: https://fundacion-biodiversidad.es/sites/default/files/reciclaje_responsive.html

TASCA 9: Si t’has fixat, els envasos que fem servir a casa tenen diferents formes.

Tenen 3 dimensions i volum, els anomenem COSSOS GEOMÈTRICS en 3D.

Vols conèixer els noms d’alguns cossos geomètrics?

Mira aquest vídeo! https://www.youtube.com/watch?v=5GLduNQ5kA4

A continuació contesta les preguntes. Alerta!!! hi ha més d’una resposta correcta!! https://wordwall.net/play/2280/816/274

TASCA 10: Per acabar el projecte haureu de jugar al joc ” EL ESTALLIDO DEL GLOBO”. Haureu de llegir i endevinar si les accions que hi ha als vagons del tren són REUTILITZAR, REDUIR O RECICLAR, quan ho sapigueu haureu d’anar tallant els globus perquè caiguin al vagó corresponent.

Joc: https://wordwall.net/es/resource/2332450

Per acabar us deixem l’enllaç a aquesta cançó tan divertida sobre el reciclatge! a la Maria Antonieta li encanta!

17-5-2020

El Santiago contesta als seus companys/es:

Mireu i escolteu al Santiago, està molt treballador! ens encanta com t’ha quedat aquest dibuix de l’aparell digestiu amb plastilina! MOLT BÉ Santiago, continua així!

L’endevinalla que més li agrada al Santiago és…:

15-5-2020

ENS HA ENCANTAT VEURE-US! GRÀCIES PER SER-HI!

14-5-2020

Escolteu a l’Artiom. Ha fet unes rimes FANTÀSTIQUES! ens encanta que siguis així de creatiu! una super abraçada per tu i pels teus amics!

RIMES ARTIOM

12-5-2020

 

8-5-2020

El Nicolae us envia aquesta endevinalla. Algú sap què és? GRÀCIES NICOLAE!

ENDEVINALLA NICOLAE

L’Artiom us envia aquesta endevinalla. A veure qui sap de quin aliment es tracta. GRÀCIES ARTIOM!

ENDEVINALLA ARTIOM

Mireu i escolteu que bé que ho fan els vostres companys/es!!

Artiom:

 

Iratxe:

 

Sidy:

4-5-2020

Bon dia bomberes i bombers de 1r!, avui iniciem un nou projecte que durarà 15 dies, fins al 15 de maig.

Abans de començar, us expliquem alguns canvis que hem afegit per tal de millorar l’organització:1. Avui dia 4, penjarem totes les activitats que haureu de fer durant aquests 15 dies, així us podreu organitzar el temps com vulgueu, però recordeu que el dia 15 de maig s’ha d’haver fet tot!
2. Hi haurà en total 12 TASQUES a fer, cada tasca estarà subratllada de color blau.
3. Quan ens envieu al correu les fotografies de les activitats, haureu de posar QUINA TASCA ens envieu a L’ASSUMPTE del correu, així com el vostre nom.Per exemple:

 

 

 

 

 

 

 

 

RECORDEU, que tot el projecte serà AVALUABLE.

Teniu ganes de treballar? Segur que sí!

Una super abraçada de part de l’Anna, la Silvia, l’Alba i la Patricia.

TASCA 0: Per començar volem que aneu a la vostra nevera i agafeu algun aliment petit que us pugueu menjar en aquest moment. Demaneu ajuda als pares. Pot ser una llaminadura, un tros de pa, xocolata, etc.

Agafeu aquest aliment, mastegueu-ho i empasseu-vos-ho.

Sabeu quin recorregut farà aquest aliment pel vostre cos?

Agafeu un paper i escriviu que penseu que passarà amb aquest aliment. Ho podeu acompanyar amb un dibuix.

Envieu-nos la foto al correu.

TASCA 1:Dentro de este proyecto vamos a aprender las partes que forman el aparato digestivo. Pero, ¿Qué es el aparato digestivo? 

Os dejamos un vídeo para que lo veáis. Estad muy atentos porque después os haremos preguntas.

Recordad, podéis ver el vídeo las veces que necesitéis 😉

Enllaç al vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=CIhwGRIBEQ8

Una vez visto el vídeo, tenéis que realizar la siguiente actividad. Tenéis que clicar en Play para empezar a jugar. Cuando terminéis, envíadnos una foto con la puntuación final (score) para saber cómo os ha ido.    ¡A por ello!

Link a la actividad: https://www.educandy.com/site/resource.php?activity-code=f8c9

TASCA 2:Recordeu que vam veure el vídeo de l’aparell digestiu en castellà? Doncs ara us presentem una activitat on haureu de situar les diferents parts: Boca, Faringe, Esòfag, Estómac, Fetge, Pàncrees, Intestí Prim i Intestí Gros.

Si teniu algun dubte, podeu tornar a veure el vídeo de castellà.

Link de l’activitat: https://es.educaplay.com/recursos-educativos/5092061-l_aparell_digestiu.html

TASCA 3: Sabíeu que segons l’aliment tarda més o menys temps en fer la digestió? A continuació us presentem uns problemes relacionats amb aquest tema. Som-hi!

Link a l’activitat: https://wordwall.net/es/resource/1548124

El podeu fer totes les vegades que calgui. Quan acabeu feu una foto a la puntuació i ens la feu arribar al correu.

TASCA 4: Para empezar a aprender sobre alimentación saludable y la pirámide alimentaria, deberéis ver este vídeo y contestar a las preguntas que os irán apareciendo! 

Manos a la obra!

Recordad hacer una foto al finalizar el vídeo y enviárnosla a nuestro correo!

Link al vídeo: https://es.educaplay.com/recursos-educativos/5473317-la_alimentacion.html

TASCA 5: En el següent enllaç trobareu una fitxa amb 5 ENDEVINALLES d’aliments. Haureu de llegir cada endevinalla i intentar esbrinar de quin aliment es tracta. Us hem deixat unes imatges per poder-vos ajudar. 

Haureu d’agafar un paper i apuntar el número d’endevinalla i el nom de l’aliment. 

Quan acabeu això, volem que agafeu l’endevinalla que més us hagi agradat i que la llegiu en veu alta. Podeu fer-vos un vídeo o gravar-vos la veu i enviar-nos-ho per correu, per veure com ho feu!! Segur que genial!

ATENCIÓ! per recitar una endevinalla és molt important l’entonació i la postura del cos. Practiqueu una miqueta fins que us surti super bé!

Link: https://drive.google.com/open?id=1SX-OyZTTKdBlsVQRcuo7FclBvlz2IbCw

TASCA 6: Mireu atentament aquest vídeo, en ell us expliquem què és el que heu de fer. És una activitat molt competencial, es tracta de passar-ho bé mentre es treballen conceptes matemàtics! 

Ens podeu enviar fotos mentre jugueu! 

Enllaç al vídeo: https://drive.google.com/open?id=1GoK9lc7grSBt-fL3Iu3SVd_G8qyvvZkV

En aquest apartat coneixerem la importància de l’activitat física i el descans en el nostre dia a dia per estar sans i forts. 

TASCA 7: Es importante saber que para rendir de manera equilibrada hacen falta 3 elementos: 

Alimentación saludable

Actividad física suficiente

Descanso adecuado

Veamos este divertido vídeo que nos enseña la importancia de realizar actividad física cada día, para evitar el cansancio, estar sanos y en forma: https://www.youtube.com/watch?v=iYz2E-LLAl0

 A continuación, responderemos a éstas preguntas sobre el tema https://wordwall.net/play/1780/060/519. Puede haber más de una respuesta correcta, así que asegúrate de leerlas todas bien! 

TASCA 8: Totes les persones necessitem fer esport per tenir una bona salut. Però a més, l’exercici ajuda a dormir millor. Una activitat física moderada pot ser beneficiosa per al nostre descans.

Us heu preguntat mai, què passaria si no dormíssim

Et proposo que facis un horari de les teves rutines diàries amb algunes propostes (factibles i reals) per millorar la teva activitat física i el descans.

Per exemple:

Si us queda temps, jugueu amb els que esteu a casa a: https://view.genial.ly/5e78c6d90fcfb90d9fa4dd48

 

TASCA 9:Un cop tinguis l’horari, observaràs i analitzaràs el temps que dediques al descans i a fer activitat física de forma saludable. Durant una setmana registra les dades:

Un cop tinguis tota la setmana complerta, calcula:

Quant de temps has dedicat a fer activitat física durant tota la setmana?

Quant de temps passa entre l’hora que fas activitat física i l’hora en que descanses?

 

També podries investigar quant de temps descansen i fan activitat física els teus familiars. 


Quan parlis amb ells, pregunta a dos o 3 familiars

 

Has dormit bé avui? Quantes hores? 

Has fet activitat física avui? Durant quant de temps?

Anota les dades en un paper i després calcula

Qui dels teus familiars ha dormit més hores?

Qui dels teus familiars ha dormit menys hores

Quantes hores han dormit tots en un dia? 

Quant de temps han fet d’activitat física tots en un dia?

 

Envieu-nos fotos i vídeos amb les tasques que heu fet, ens agrada molt veure-us i sentir-vos parlar!! 

Us recordem l’adreça de correu electrònic: joanmaragallprimer@gmail.com

Si us queda temps, (això no és tasca) us proposem un seguit d’activitats super divertides i saludables perquè aneu fent aquests dies!! 

MEDITACIÓ I RESPIRACIÓ
https://www.youtube.com/channel/UCsSS5kMpKCaJ_HhTM9-HKHg

 

YOGIC / Yoga com un conte
 https://www.youtube.com/channel/UC8m4ehVIJWKwJgK5ZfUxgkg

 

 

Yoga per a nens i nenes amb animals
 https://www.youtube.com/watch?v=t8748OWc1nQ

 

 

PIDE UN DESEO | AUDIO CUENTO PARA DORMIR
  https://www.youtube.com/watch?v=1zsrrG08GCg 

 

Respira – videocuento
https://www.youtube.com/watch?v=ibJFHBTWBDA

MI CAMITA Un cuento para ayudar a los niños y niñas a dormir solitos en su camita.

 https://www.youtube.com/watch?v=7lnjqX3ORcg

 

Canción para Dormir

https://www.youtube.com/watch?v=7YYefI55EWw

 

EXERCICIS

http://www.activilandia.aecosan.msssi.gob.es/juegos/diver-deportes/index.html

 

TRIVIA AMB PREGUNTES

http://www.activilandia.aecosan.msssi.gob.es/juegos/maquina-latir/index.html

 

 

 

TASCA 10: Llegiu atentament el vocabulari que us hem preparat:

Enllaç al vocabulari: https://drive.google.com/file/d/1vM9xWlKpjzYzuxZ5sXQF9CLwvh-dmmkw/view

Per comprovar si us ha quedat clar, realitzeu la següent activitat. Primer haureu de llegir el text i intentat esbrinar quina paraula li falta, ja que està incomplet. A la part de l’esquerra teniu les opcions, només heu de clicar, per ordre, quina paraula creieu que és la correcta. 

Quan heu posat totes les paraules, a la part de sota hi ha l’opció de COMPROVAR, les que estan bé sortiran de color verd. Si teniu alguna malament, haureu de clicar sobre i podreu tornar a intentar esbrina quina era la correcta.

Per poder fer l’activitat, haureu de clicar al següent enllaç. https://es.educaplay.com/juego/5513587-una_bona_higiene_personal.html

TASCA 11: Vamos a escuchar atentamente el cuento sobre el MUGROSAURIO. Abrid mucho las orejas, porque tendréis que apuntar en un papel 10 parejas de palabras que rimen (por ejemplo: RANA y SEMANA, QUESO y HUESO)

Link del cuento: https://www.youtube.com/watch?v=o64oQJZ1Y80

Ahora, pensad 3 parejas de palabras que rimen (que no salgan en el cuento)  y escribid dos frases con las que más os gusten.

No olvidéis enviar una foto al correo de los ejercicios escritos en el papel.

OPCIONAL: Si queréis, podéis hacer un dibujo relacionado con el cuento que habéis escuchado y mandarnos una foto para poder ver vuestras obras de arte! 

TASCA 12: En el projecte anterior heu treballar les gràfiques, recordeu? Doncs bé, en aquesta activitat haureu de llegir atentament unes frases relacionades amb els hàbits d’higiene d’un alumne i omplir la gràfica seguint les frases que us donem. 

Per fer el gràfic necessiteu: un paper, un llapis, un regle i llapis de colors.

Després haureu de contestar unes preguntes, en el paper que heu dibuixat la gràfica.

En el següent enllaç trobareu les frases i el model de gràfica que haureu de dibuixar en un paper. 

Link de les frases i el modelhttps://drive.google.com/open?id=1R9EcY9NaZyn3ujolCl2XM-0Dj6p3cQO2

FINS AQUÍ EL PROJECTE “CUIDA’M, CUIDA’T”. Heu aprés moltes coses oi? Sou super treballadors/es! FELICITATS A TOTES I A TOTS!

______________________________________________________

 

Remember smiley | Funny emoji, Smiley emoji, Emoji love

Hey boys and girls! You have some activities to do in English, too. Just go to:

Ei, nens i nenes! Recordeu que teniu algunes activitats d’anglès, també. Només cal que aneu al bloc:

https://agora.xtec.cat/escjoanmaragall/el-blog-dangles-cicle-inicial/

Cal fer el retorn de les tasques d’anglès al correu: joanmaragallenglish@gmail.com (Escriu nom i curs)

 

27-4-2020

Bon dia noies i nois!, esperem que hàgiu gaudit molt del cap de setmana. Ja hem arribat a l’última activitat del TXT dels “oficis del confinament”.

Si us recordeu, a l’inici del projecte vam veure un vídeo dels Inuits. Ells ens demanaven ajuda, ja que no entenien per què aplaudíem cada tarda i a qui.

Ara ja sabem que aplaudim a tots els professionals que surten a treballar aquests dies. Per tant, és el moment d’escriure una carta als Inuits on els hi explicarem per què són tan importants aquests oficis.

Us facilitem el model de carta: MODEL DE CARTA

El podeu imprimir o copiar en un full, com us vagi millor.

Totes les vostres cartes les enviarem als Inuits. Per això és molt important que quan les acabeu ens envieu una foto, nosaltres les imprimirem i enviarem. Així i tot, ens agradaria molt que si voleu i podeu, envieu la carta vosaltres mateixos.

Per això, haureu de fer un sobre i posar-la dins. Podeu deixar-les a la bústia que tingueu més a prop de casa. Ara ja podeu sortir una hora cada dia, però sigueu responsables.

Us deixem dos vídeos on aprendreu com fer el sobre vosaltres mateixos.

Una abraçada!

COM FER UN SOBRE

COM FER UN SOBRE SENSE PEGAMENT

Si acabeu totes les activitats del projecte, recordeu que teniu moltes altres activitats al blog de 1r, així com al blog d’anglès, de música i d’educació física.

EL DILLUNS DIA 4 DE MAIG COMENÇAREM UN NOU PROJECTE! PERÒ…ÉS SORPRESA! HAUREU D’ESPERAR FINS A AQUELL DIA PER SABER DE QUÈ ES TRACTA!

US DONEM UNA PISTA…TÉ A VEURE AMB UNA PARAULA QUE COMENÇA PER LA LLETRA “C”.

25-4-2020

Bon dia nens i nenes!, ja sabem que avui és dissabte. Però us volem recordar que a partir de demà dia 26 d’abril podreu sortir al carrer. TENIU GANES OI?

Per saber COM heu de sortir al carrer i QUE és el que podeu fer us deixem amb els consells de l’Ós Llaminer:

ELS CONSELLS DE L’ÓS LLAMINER

 

 

 

 

 

 

 

 

23-4-2020

Avui és Sant Jordi!, tot i que una mica diferent d’altres anys. Per celebrar-ho, us deixem 3 contes gratuïts de l’editorial Barcanova, tant per vosaltres com per a germans/es més grans.

Per 1r: EL FOLLET ORIOL I EL CASTELL DELS CONJURS.

Per als més grans: 

LA BALADA DELS UNICORNS.

2. BDQ. T’agrada ballar?

Gaudiu molt del dia d’avui. Una abraçada forta forta!

 

 

DILLUNS 20-4-2020

Hola nens i nenes! esperem que us hagi anat bé el cap de setmana i tingueu les piles carregades a tope!

Ara més que mai hem de ser positius i seguir les recomanacions de quedar-nos a casa per frenar el coronavirus el més aviat possible!

Aquesta setmana aprendrem dos nous oficis: els venedors i venedores i els camioners i camioneres!

CATALÀ:

Primer, llegiu atentament aquestes diapositives per realitzar les activitats que us demanarem:

CASTELLANO:

Conoceremos las tiendas y los nombres de los vendedores y vendedoras de cada una de ellas con un video que os hemos preparado.  Deberéis hacer varias actividades y mandarnos las respuestas escritas o una foto por correo electrónico a: joanmaragallprimer@gmail.com, para que podamos ver lo bien que habéis trabajado!

Para acabar, una pequeña rima que podríais leer en voz alta a vuestros familiares.

MATEMÀTIQUES

Per ajudar a fer la compra haurem de solucionar alguns problemes.

En un paper heu d’escriure el número que correspon a cada problema amb la seva solució. Quan acabeu envieu les respostes al nostre correu.

 

Els transportistes també són uns dels treballadors i treballadores poc valorats, però que més ens estan ajudant en aquests dies.

CATALÀ:

En primer lloc, haureu de llegir tot el vocabulari relacionat amb aquest ofici:

https://drive.google.com/open?id=1gJWIoHZ5MKwBXXeuY6oRa_bUN5-3Y8nm

Per veure si ha quedat clar, entreu en aquest enllaç i realitzeu el joc del Memory.

Cliqueu al botó ‘’COMENÇAR’’, heu de trobar les parelles. Link del joc:

https://es.educaplay.com/juego/5401081-memory_vocabulari.html

A continuació, quan acabeu el joc, agafeu un full de paper i un llapis i escriviu 3 frases amb les paraules del vocabulari.

Al final, penseu de fer-li una foto i ens la envieu al correu electrònic joanmaragallprimer@gmail.com

RECORDEU: es comença a escriure amb majúscula i s’acaba amb el punt. 

CASTELLANO:

A continuación, deberéis visualizar el siguiente vídeo de Youtube:

Una vez que hayáis  visto el vídeo, tendréis que responder a unas preguntas que encontraréis en esta web.

Recordad poner vuestro nombre y apellido. Al final de todo tenéis que clicar en ” ENVIAR ”.

Link de las preguntas:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeeWiaqfMAMotUdgAqFgeXHTDfq39ElElQARPgUEwOdUuO-Ww/viewform?usp=sf_link

MATEMÀTIQUES:

Finalment, trobem situacions del dia a dia dels transportistes. Per tant, llegiu atentament i resoleu, en un paper, els següents problemes:

RECORDEU: un cop tingueu resolt els problemes, feu-li una foto i envieu-la al correu electrònic.

Enllaç als problemes matemàtics: https://drive.google.com/open?id=1479UE7bEqf4OIQJAb2vzk5kIQ53kIkQv

DIMARTS 14-4-2020

COMENCEM EL TERCER TRIMESTRE!

Hola nens i nenes de primer! Avui comencem el tercer trimestre! És cert que d’una manera bastant diferent de com ens la imaginàvem, però segur que amb les mateixes ganes i energia!

Com que comencem el tercer trimestre, també encetem un projecte nou, en el que treballarem matemàtiques, castellà, català i medi.

Aquest projecte durarà dues setmanes, així doncs, fins al 30 d’abril us anirem penjant activitats que haureu de fer. A partir d’ara, CADA DILLUNS US PENJAREM LES ACTIVITATS QUE US RECOMANEM FER DURANT TOTA LA SETMANA, el temps us ho podeu organitzar com vulgueu, però el dia 30 d’abril s’ha d’haver fet tot!

El que aneu fent ens ho haureu de fer arribar al correu de la classe: joanmaragallprimer@gmail.com, ja que tot el projecte serà AVALUABLE.

Teniu les piles carregades per treballar i aprendre? SEGUR QUE SÍ!

En aquest vídeo us expliquem en què consisteix el projecte. L’Alba, l’Anna, la Silvia i la Patricia us enviem una abraçada virtual!

Estem segures que us agradarà molt!

VÍDEO INUITS

CATALÀ

Bon dia noies i nois! Com esteu? Preparats per descobrir un nou ofici? Avui us presentarem l’ofici dels METGES I METGESSES! Com ja sabreu, en aquests dies és fonamental el seu treball. Per aquest motiu, us hem preparat una FITXA INTERACTIVA per a que pugueu saber més coses sobre ells.

Un cop llegit el text de la fitxa, haureu de contestar unes oracions dient si és CERT O FALS.

Quan hàgiu acabat la fitxa cliqueu “Terminado” i us sortiran dues opcions. Heu de clicar on hi diu: Enviar mis respuestas a mi profesor/a i poseu el vostre Nom complet, el curs (1r), Assignatura: projecte oficis i l’email  joanmaragallprimer@gmail.com i cliqueu Send.

D’aquesta manera, nosaltres podrem  veure com us ha anat. Segur que molt bé!

Link a la fitxa interactiva: https://es.liveworksheets.com/hg140064zh

CASTELLANO

Siguiendo con el oficio de los médicos, os presentamos una SOPA DE LETRAS para trabajar VOCABULARIO relacionado con el oficio.

Una vez finalizada la sopa de letras, coged un lápiz y un papel y escribid 4 ORACIONES utilizando 4 de las palabras que han aparecido en la sopa de letras. Cuándo hayáis terminado, hacedle una foto y nos la enviáis al correo electrónico: joanmaragallprimer@gmail.com, así os lo podremos devolver corregido.

RECORDAD: Empezamos a escribir con mayúscula y terminamos en punto.

Link a la sopa de letras:

https://es.educaplay.com/recursos-educativos/1225098-el_hospital.html

MATEMÀTIQUES

A continuació es presenta un KAHOOT amb problemes matemàtics que es troben els metges en el seu dia a dia. En aquests problemes haureu de fer SUMES I RESTES.

Us deixem un vídeo per si algú necessita repassar les sumes i les restes:

Pels que no sapigueu què és un Kahoot, és una plataforma gratuïta per crear jocs educatius. Es pot accedir des de qualsevol telèfon mòbil, taula o ordinador. No és necessari descarregar-se ninguna app.

Heu d’entrar en l’enllaç i un cop dintre on hi diu Join the game – Enter nickname teniu que escriure el vostre nom i ja estareu preparats per jugar!

Veureu que hi ha tres problemes. Heu de clicar Next per passar d’un a l’altre.

Si algú té dubtes sobre el funcionament o necessita ajuda, si us plau, envieu-nos un email a joanmaragallprimer@gmail.com.

PISTA: Vigileu amb les sumes portant 😉

Link al Kahoot:

https://kahoot.it/challenge/6855ec0a-1ae8-42cf-af68-54f90f334647_1586341706906

Bon dia nens i nenes! Avui aprendrem un ofici poc valorat, però molt important en aquests dies difícils en la lluita amb el coronavirus!

CATALÀ:

Per començar haureu de veure un vídeo, en el que aprendreu molt sobre aquest ofici!

Enllaç al vídeo: VÍDEO SERVEIS DE NETEJA

Una vegada hàgiu vist el vídeo, haureu de fer una KAHOOT, en el que us farem unes preguntes relacionades amb el vídeo.

A veure si heu estat atents/es, segur que sí!

Entreu en aquest enllaç per fer el kahoot:

https://kahoot.it/challenge/09290165?challenge-id=96a39c11-1354-461b-ba6d-52fe9c405ff9_1586368891128

A continuació farem un DICTAT DE VOCABULARI relacionat amb els estris necessaris per a l’ofici dels serveis de neteja. Primer haureu de fer clic a l’enllaç i una vegada se us obri la finestra amb el joc, haureu de fer clic a EMPEZAR, i després una altra vegada a COMENZAR.

Si preferiu, podeu escriure les paraules a un paper i després fer una foto.

Feu clic a l’enllaç per fer el dictat:  https://es.educaplay.com/recursos-educativos/5399882-personal_de_neteja.html

Al finalitzar el dictat, us podeu corretgir les paraules, fixeu-vos en com s’escriuen!

CASTELLÀ:

Para hacer esta actividad, primero habréis tenido que hacer el dictado de vocabulario en catalán.

Recordáis las palabras que os han salido?

Escoged 5 de esas palabras y traducidlas al castellano. 

Haced una frase con cada una.

MATEMÀTIQUES:

Recordeu què és una GRÀFICA?

Una gràfica és la representació d’unes dades mitjançant un dibuix.

Us recordeu de com s’interpreta una gràfica? Quan vam treballar el TXT de l’escola vam fer un gràfic per representar quants alumnes/as hi havia a cada classe. Ara sí?

Si no us recordeu, no passa res. Haureu d’entrar en el següent enllaç i DEDUIR-HO.

Enllaç a la fitxa de treball:

https://drive.google.com/open?id=1MVTrvWHUU4JVMmEV07k_PXxfCzVLZTKt

Copieu les preguntes a un paper, contesteu-les i quan acabeu ens les envieu per email: joanmaragallprimer@gmail.com

DIVENDRES 10-4-2020

Hola a tothom! Ja estem a divendres, a les portes del cap de setmana! Com va el confinament? Nosaltres us volem tornar a felicitar perquè sabem que ho esteu fent suuuper bé! Continueu així! Ja queda menys!

MATEMÀTIQUES:

Us deixem un altre vídeo on expliquem el joc matemàtic d’avui, esperem que us agradi:

TROBEM NOMBRES!

CASTELLÀ:

Hoy en castellano haremos una sopa de letras que sabemos que os gustan mucho. Pero, no es cualquier sopa de letras, sino una relacionada con el cine. ¿Os acordáis que hicistéis un taller de cine? Pues vamos a repasar vocabulario.

Enllaç de l’actividad:

https://es.educaplay.com/recursos-educativos/5349119-proyecto_el_cine.html

IDEES PEL CAP DE SETMANA, MEDI:

Us proposem UN NOU REPTE: “Es poden moure les plantes?”

Realitzarem un laberint dins d’una capsa de cartró (pot ser una capsa de sabates) i farem un forat a la part de dalt. Col·locarem la planta a la part de baix de la capsa. Així:

PENSEU LA HIPÒTESI (ja sabeu com es fa. Heu de pensar amb el que vosaltres penseu que passarà abans de realitzar la pràctica).

Tanqueu la capsa i a esperar uns dies!!!

I per acabar, us deixem un joc molt divertit on coneixereu les flors de jardí i de camp: https://clic.xtec.cat/projects/flors/jclic.js/index.html

BON CAP DE SETMANA!

DIJOUS 9-4-2020

Bon dia nens i nenes!, sabeu quin dia és avui? Abans de començar les activitats podem fer un joc!

Agafeu un paper i imagineu-vos que és la pissarra. Heu d’apuntar la data llarga i curta, tal com ho fem a la classe cada dia!

MATEMÀTIQUES:

Us recordeu del quinzet?, són aquells problemes matemàtics que us llegeixo en veu alta (dues vegades).

En aquest enllaç podreu practicar:

https://clic.xtec.cat/projects/quinzet/jclic.js/index.html

AVÍS IMPORTANT! Igual que quan ho fem a la classe, heu de posar el resultat sencer.

Exemple: Pau té 2 retoladors i l’Anna li ha donat 1 més. ¿Quants retoladors té en Pau? 3 RETOLADORS.

MEDI:

Han passat ja uns dies des que vam fer l’experiment de plantació. Heu anat OBSERVANT el PROCÉS DE GERMINACIÓ?

La meva planta ja ha començat a créixer!!! A mesura que van passant els dies podeu anar fent un registre en una taula fent el dibuix:

He trobat un vídeo molt interessant on es veu a càmera ràpida el procés real de creixement que ha anat fent la vostra planta. Us deixo l’enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=Tot0b1pq-Ng

DIMECRES 8-2-2020

Bon dia noies i nois de 1r! Com esteu? Ja heu esmorzat per agafar forces? Esperem que sí! Avui ens toca treballar matemàtiques i català.

MATEMÀTIQUES:

Us recordeu del GEOPLÀ? El fem servir moltíssim a la classe! Com els nostres s’han quedat allà, us deixem un de virtual!

https://apps.mathlearningcenter.org/geoboard/

Us adjuntem aquest altre enllaç on podeu trobar fitxes amb diferents figures per representar al geoplà!

https://lalibretapiruleta.com/fichas-figuras-sencillas-geoplano

CATALÀ

Avui a català revisarem els dies de la setmana. A veure si us recordeu, segur que sí!

Veureu que en l’exercici heu d’arrossegar els dies de la setmana i ficar-los en el lloc corresponent.

Si necessiteu repassar els dies de la setmana, ho podeu fer amb la cançó de la Dàmaris Gelabert:

https://www.youtube.com/watch?v=4atoVE3t-yo

Enllaç a l’exercici:

https://es.liveworksheets.com/worksheets/ca/Llengua_catalana/Dies_de_la_setmana/Els_dies_de_la_setmana_vs26687zy

DIMARTS 7-4-2020

Bon dia bomberes i bombers! Avui és dimarts 7 d’abril i ens toca treballar Català i Medi. Esteu preparats?

CATALÀ:

Us presentem dos exercicis que consisteixen en relacionar paraules amb la imatge corresponent.

En acabar, agafa un full i escriu 3 oracions amb alguna de les paraules del primer exercici i 3 oracions més, amb alguna de les paraules del segon exercici.

Aquestes oracions ens les podeu enviar per email (foto), si voleu, o a la tornada en les ensenyeu, com us vagi millor!

Us recordem l’email: joanmaragallprimer@gmail.com

Recorda! Sempre comencem a escriure amb majúscula i acabem amb punt. Intenta fer bona lletra!

Exercici 1:

https://es.educaplay.com/recursos-educativos/5205868-paraules_que_comencen_per_m.html

Exercici 2:

https://es.educaplay.com/recursos-educativos/5205673-paraules_que_comencen_per_p.html

MEDI:

A l’escola hem conegut moltes botigues del barri. Vam visitar la floristeria, la fruiteria i haviem de visitar la peixateria i la carnisseria…

Què us sembla si recordem alguns dels conceptes que vam treballar?

Us deixo el següent enllaç:

Com has vist a la presentació, hi ha molts animals que ens ofereixen beneficis en el nostre dia a dia.

Us animeu a fer un petit mural? Col·locareu una fotografia o dibuix dels animals de la granja i en elles enganxar aliments (retallats de catàlegs, fullets i revistes o caixes i envasos que podeu tenir a casa) que ens aporten aquests animals.

EXEMPLE:

I perquè us divertiu més!! Us deixo un joc: La fruiteria,  on treballareu moltes de les coses que vam aprendre a la visita de les botigues del barri.

DILLUNS 06-4-2020

Bon dia a totes i tots! com ha anat el cap de setmana? esperem que molt bé! aquests dies són una mica diferents, ja que hauríem d’estar de vacances. Tot i així, pensem que tenim temps de treballar una mica, és per això que avui us penjarem les activitats de tota la setmana, per a que us pogueu organitzar com vulgueu! Vinga, som-hi, a treballar una mica!

MATEMÀTIQUES:

Avui us expliquem un joc matemàtic en aquest vídeo:

TREBALLEM EL CÀLCUL MENTAL

CATALÀ:

A continuació us presentem una activitat molt senzilla: heu de relacionar les paraules amb les imatges. Fàcil, oi?

Aquí teniu l’enllaç:

https://es.educaplay.com/recursos-educativos/4885947-busca_p3.html

Un cop realitzada la primera activitat, ho compliquem una mica. Ara us presentem el joc del Memory que tots vosaltres ja coneixeu. Aquest consisteix a llegir la paraula i buscar la imatge corresponent, però haureu de recordar on estan amagades les paraules i les imatges!

Som-hi! Anem a treballar la memòria!

Enllaç de l’activitat:

https://es.educaplay.com/recursos-educativos/4885947-busca_p3.html

ACTIVITATS SETMANA DE “VACANCES”

Hola nens i nenes!, com va el cap de setmana?, segur que genial!, avui volem compartir amb vosaltres unes MANUALITATS molt divertides que podeu anar fent la setmana vinent. Són activitats voluntàries per gaudir amb la vostra família.

Feu clic a: MANUALITATS DE PASCUA

Esperem que us ho passeu d’allò més bé!

 

DIVENDRES 3-4-2020

Bon dia bombers i bomberes!, com esteu? Avui ja és divendres! Últim dia de la setmana.

Les activitats que us proposem avui són:

PRIMERA ACTIVITAT. ÀMBIT MATEMÀTIC:

Repassarem els nombres de l’1 al 100 jugant a un joc molt divertit.

Si ho necessiteu, abans de començar podeu escriure els nombres de forma ordenada a un paper de reciclatge. Aquí us deixo un enllaç a una taula dels números:

ELS NÚMEROS DE L’1 AL 100

Feu clic a aquest enllaç per jugar: (Ah!, i vigileu no caure dels núvols!)

JOC MATECITOS

SEGONA ACTIVITAT. CATALÀ:

L’activitat consisteix en completar un “Rosco de Pasapalabra”.

Es tracta de pensar i buscar la paraula que ens està demanant a través de la definició o imatge que es mostra. A veure quantes sou capaços d’encertar! Sort a tothom!

ROSCO PASAPALABRA

IDEES PEL CAP DE SETMANA, MEDI:

Pel cap de setmana us proposem un experiment on podrem observar com creix una llavor. Dia a dia s’anirà transformant, li sortiran les arrels, la tija i les fulles si la cuideu bé.

 

DIJOUS 2-4-2020

Bon dia nenes i nens ! Com esteu?

Les activitats que us proposem avui són les següents:

PRIMERA ACTIVITAT. MATEMÀTIQUES:

Aquí us deixem un vídeo amb un joc matemàtic:

CLIC AQUÍ PER VEURE EL VÍDEO

Ens podeu enviar al correu fotos o vídeos per veure com esteu jugant!

SEGONA ACTIVITAT. ÀMBIT DE MEDI:

Us heu adonat de la importància que tenen els arbres per al nostre planeta?
Com penseu que podem ajudar a mantenir-los sans i forts?

Mireu aquest vídeo:

Haureu d’escriure una frase amb les vostres reflexions, la podeu acompanyar amb un dibuix i enviar-nos una foto. Les penjarem al web de l’escola!

DIMECRES 1-4-2020

Bon dia bombers i bomberes! Com esteu? Us heu fixat en la data d’avui?
Hem canviat de mes! Avui és dia 1 d’un nou mes, ABRIL!

Aquestes són les activitats que us proposem avui:

PRIMERA ACTIVITAT. MATEMÀTIQUES:

Avui practicarem les sumes portant-ne i sense portar. Us recordeu de com es feien? Us deixo un vídeo per si voleu refrescar la memòria:

Ara que ja us recordeu, feu clic en aquest enllaç i practiqueu!

https://www.cokitos.com/juego-sumas-y-restas-de-dos-cifras/play/

SEGONA ACTIVITAT. CASTELLÀ:

Hoy en castellano haremos una comprensión lectora con Kahoot.

Kahoot es una plataforma gratuita para crear juegos educativos, los cuales son diseñados para ser utilizados desde cualquier dispositivo móvil, tablet, ordenador o portátil, solo hace falta tener un navegador web. No es necesario el uso de ninguna aplicación.

Tenéis que entrar en el siguiente enlace:

https://kahoot.it/challenge/0858833?challenge-id=6855ec0a-1ae8-42cf-af68-54f90f334647_1585666766770

Y dónde pone Join the gameEnter nickname tenéis que poner vuestro nombre ¡Y ya estaréis listos para jugar!

Ah! veréis que hay 4 preguntas. Tenéis que ir clicando en NEXT para pasar de una pregunta a otra.
Si tenéis dudas sobre el funcionamiento del Kahoot, por favor, escribidnos un email.

Adelante!

DIMARTS 31-3-2020

Bon dia bombers i bomberes!, com esteu?

Avui us proposem dues activitats:

PRIMERA ACTIVITAT. CATALÀ:

Agafeu un paper reciclable. Heu d’apuntar 10 noms d’animals. Ja els teniu? Ara heu d’escollir 5 d’aquests animals i crear una frase amb cadascun.

SEGONA ACTIVITAT. MEDI:

Us recordeu quan vam treballar les plantes a classe? Segur que sí! Avui us proposem que mireu aquest vídeo que explica les parts d’una planta.

Quan l’acabeu de veure heu de dibuixar la vostra pròpia planta i assenyalar en ella totes les seves parts. Endavant!

INTRODUCCIÓ AL BLOG DE PRIMER                                                                                        DILLUNS 30-3-2020

Bon dia nens i nenes! Com esteu? I les vostres famílies? Esteu fent feines d’escola? Llegiu cada dia? Ajudeu a casa? Ens agradaria que ens poguéssiu respondre a totes aquestes preguntes i més. Us trobem a faltar i pensem molt amb tots i cadascun de vosaltres.

Com ja sabeu, de moment no podem tornar a l’escola, ens hem de quedar a casa. És molt important fer-ho, és l’única manera que tenim d’ajudar a fer que tot això s’acabi i puguem tornar a la normalitat. Ho esteu fent molt bé! Us felicito.

Ja que no podem anar a l’escola, el professorat hem pensat a crear un BLOG de cada curs.

En aquest blog us proposarem cada dia DUES activitats perquè continueu aprenent i treballant des de casa. Us agrada la idea?.

A part d’aquestes dues activitats diàries, podeu:

MOLT IMPORTANT!: Llegir una bona estona cada dia, uns 30 minuts.

Jugar als jocs online que hem penjat a la web de l’escola. Cada setmana anirem afegint de nous!

Us recordeu de les NOTÍCIES que hem estat escrivint a la llibreta blanca de classe durant el curs?  Ja n’hem fet moltes!

Doncs us proposem anar fent NOTÍCIES d’aquests dies a casa, del que esteu fent. Pensem que són dies diferents que recordareu per sempre. La mida pot ser la meitat d’un foli DIN A4.

Pel que fa a la fotografia que sempre posem a les notícies, teniu dues opcions: enganxar una fotografia si la podeu imprimir des de  casa o fer un dibuix, qualsevol opció està molt bé! Pel que fa al text, podeu escriure frases o només paraules, això depèn de vosaltres.

Recordeu! 

Les notícies sempre les comencem amb la data. (Exemple: El passat dilluns dia 23 de març…)

La primera lletra va amb majúscula.

Posem punt al final de cada frase.

Després d’un punt també posem majúscula.

Podeu fer les notícies que vulgueu i quan tornem a l’escola les compartirem!

Per últim, hem creat un correu (joanmaragallprimer@gmail.com), perquè ens pugueu escriure qualsevol dubte que tingueu. Fins i tot podeu enviar-nos fotos i vídeos de la feina que esteu fent. Ens agradaria molt saber de vosaltres.

Comencem demà amb les activitats diàries! Una abraçada virtual!