REGLETS NUMÈRICS

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Descobrim amb els nens i nenes de tercer nivell com aquest material ens ajuda a conèixer el nostre sistema de numeració decimal i posicional.

Tot aprenent de manera lúdica i manipulativa ens permet introduir-nos en la comprensió dels nombres i les maneres de representar-los.

Els nombres es representen en reglets de fusta d’un centímetre quadrat de secció. La seva longitud equival, en centímetres, al nombre que representa i són de colors diferents. També es presenten les plaques quadrades de color marró i els cubs.

Els reglets són una gran eina per conèixer els nombres naturals i la seva representació simbòlica, a l’etapa infantil  ja es poden utilitzar i també al llarg de la primària augmentant la numeració amb les plaques quadrades ( cent unitats) i els cubs ( mil unitats).

Alguns dels aspectes matemàtics envers la numeració que són importants de treballar al cicle mitjà ho podem fer emprant aquest material:

  • Associar els reglets a la representació simbòlica de quantitats ( nombres convencionals).
  • Podem veure les quantitats, per després poder-les imaginar o representar numèricament.
  • Descobrir manipulativament les relacions “ més gran que” i “ més petit que”.
  • Treballar les equivalències entre una unitat d’un ordre i deu unitats de l’ordre anterior.
  • Introduir-se en la composició i descomposició dels nombres.
  • Fomentar el raonament, l’observació i l’expressió verbal, a partir de la manipulació.

1 comentari

  1. Núria Cardet

    És fantàstic treballar la formació de conceptes a partir de la manipulació i els reglets, són sens dubte , un bon material per a fer-ho. Actualment els reglets de la Mª Antònia Canals es fan anar a moltes escoles i amb ells es pot treballar en tots els nivells de Primària.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>