UN DIA A L’ESCOLA

 

Festa final de curs

Avui hem posat el punt final a aquest curs acadèmic i ho hem fet de la millor manera possible: al nostre meravellós pati i envoltats de tota la comunitat educativa.
Tothom ha gaudit de valent amb l’actuació de Jordi Tonietti, que ens ha fet ballar, cantar i riure plegats, tancant un gran curs ple de nous inicis, reptes superats i un munt d’aprenentatges compartits.
Volem expressar la nostra gratitud més sincera a l’equip educatiu, equip de menjador, equip de neteja, conserge, les famílies, infants i l’AFA per tot el suport, la confiança i la dedicació que ens heu donat al llarg del curs. Gràcies especialment a l’AFA per organitzar aquest fantàstic final de curs i per convidar-nos a un esmorzar boníssim que ens ha permès gaudir d’una gran estona plegats.
Ens retrobem al setembre amb les energies renovades i moltes ganes de continuar creixent plegats.

Bon estiu a tothom!

Diseño de Centre reg. b7011078

Festa de l’aigua!

Aquesta darrera setmana estem acomiadant el curs de la millor manera possible: amb la nostra Festa de l’Aigua!  Com podeu veure a les imatges, tant els infants d’Infantil com els de Primària s’ho han passat d’allò més bé. El nostre pati s’ha convertit en un autèntic escenari de jocs, rialles i reptes on l’aigua ha estat la gran protagonista. I per tancar una jornada rodona… l’AFA ens ha convidat a un gelat ben fresquet!

 

 

AFA: Quan fem escola, passen coses extraordinàries

La primera jornada participativa organitzada per l’AFA de l’escola ha estat un magnífic exemple del que som capaços de construir quan caminem plegats.

Vam compartir temps, idees i mans per fer realitat diferents propostes de millora dels espais de l’escola. El taller de costura es va omplir de colors amb la confecció de banderes, mentre que el taller de bricolatge va permetre crear noves estructures i materials que enriquiran les possibilitats de joc i de benestar dels infants.

Però allò més valuós de la jornada no va ser només el resultat final. Va ser veure famílies que es coneixien, converses compartides, aprenentatges espontanis i moltes ganes de sumar.

A l’escola Joan Domènech entenem que l’educació és una responsabilitat compartida. L’escola la construeixen els infants, les famílies i l’equip educatiu, cadascú des del seu lloc, però amb un mateix objectiu: oferir als nostres nens i nenes un entorn ric, acollidor i ple d’oportunitats per créixer.

Per això volem agrair de tot cor la participació, la implicació i la generositat de totes les persones que vau dedicar una part del vostre temps a aquesta jornada. Gràcies per les mans que van cosir, serrar, lijar, organitzar i ajudar. Però sobretot, gràcies per demostrar que quan una comunitat s’implica, l’escola es transforma en alguna cosa molt més gran que un edifici.

Perquè fer escola és això: sentir-la nostra, cuidar-la i construir-la plegats.

Moltes gràcies a tothom qui ho va fer possible.

 

 

Participació a La Clika

El passat dimecres, l’alumnat de 2n de la nostra escola va gaudir de la cantada de La Clika juntament amb la resta d’escoles de Lloret. Aquest concert és el tancament d’un projecte preciós en què, a través de la música i d’una colla de personatges… Llegeix més»

Gegants a l’escola

Aquesta setmana hem tingut uns convidats molt especials: el Capità Parés i la Blanca Aurora. Durant aquests dies, els alumnes han conegut de prop aquestes figures emblemàtiques, aprenent la seva història i curiositats.
Avui ens ha visitat la Colla Gegantera de Lloret de Mar. Els seus… Llegeix més»

PORTES OBERTES: Què és per a tu la nostra escola?

A finals de febrer, l’Escola Joan Domènech i Moner va obrir les portes a les noves famílies en el marc de les Jornades de Portes Obertes. Uns dies especials per mostrar el nostre projecte, els espais, l’equip humà i, sobretot, la manera d’entendre l’educació.

Si obrim les portes per explicar qui som, també és important escoltar què som per a les famílies que ja formen part de la nostra comunitat. Per això vam proposar als pares i mares del centre una pregunta senzilla però profunda:

Les seves respostes, escrites en petites notes plenes d’emoció, han omplert un espai del centre amb paraules que parlen de confiança, d’acompanyament, de creixement, de respecte, d’il·lusió i de comunitat.

Aquest recull no és només un mural; és el reflex viu de les experiències compartides, de les vivències quotidianes i del vincle que es construeix dia a dia entre escola i família.

Gràcies a totes les famílies per posar paraules al que construïm plegats.

#JuntsFemCamí

TANCAMENT CURS 24-25

Aquest ha estat el primer curs de l’escola i, per tant, el primer tancament. Va ser un dia molt especial i ple d’emocions. Famílies, docents i infants vam tancar el curs amb el concert d’en Jordi Tonietti i tots junts vam ballar i cantar. Seguidament, vam poder gaudir d’un esmorzar conjunt al nostre pati. Moltes gràcies a l’associació de famílies per l’organització i implicació.

 

Homenatge a en Joan Domènech i Moner

La setmana passada vam tenir l’honor de viure a la nostra escola un dels actes de L’any Domènech organitzats per l’Ajuntament de Lloret de Mar. En aquest acte vam poder conèixer les seves aportacions en l’àmbit educatiu i cultural a partir de diferents testimonis. Per l’escola és un privilegi portar el nom d’un mestre que al llarg de la seva trajectòria professional va transmetre cultura i valors amb humilitat. Esperem poder transmetre cultura i valors a tots els infants que passin per l’escola Joan Domènech i Moner amb la humilitat del gran mestre homenatjat.

 

 

 

 

CLOENDA PLANETA VIOLETA

Ja hem finalitzat el projecte Planeta Violeta engegat fa uns mesos. Aquest ens ha permès prendre consciència dels problemes que presenta el món actual a través de la música i la dansa com a eix conductor. Hem superat 4 reptes:

  • Repte 1: Tothom és diferent!
  • Repte 2: Ballem!
  • Repte 3: Menja bé!
  • Repte 4: Cuidem el planeta

I, per acabar, totes les escoles de Lloret ens vam trobar al pavelló  municipal per gaudir d’un concert dels Atrapasomnis.

 

A L’ABRIL, ACTIVITATS MIL!

Durant aquest mes d’abril a l’escola hem fet diverses activitats que volem compartir amb vosaltres.

Amb motiu de la Pasqua vam fer una mona amb la col·laboració d’algunes famílies.

Per celebrar Sant Jordi vam anar a visitar les paradetes que hi havia al poble. També vam tenir la sort que alguns alumnes de l’Institut Sant Quirze ens van venir a explicar i teatralitzar 6 contes: sopa de pedres, vestit nou de l’emperador, la caputxella vermella, el gat amb botes, les 3 cabretes i els 3 porquets.

 

 

El dia a dia en el grup d’I4, I5 i 1r

El grup mixt d’I4/I5 i 1r ja fa uns quants dies que estan a l’escola. Ara ja han fet amics i junts evolucionen com a grup. Aprenen cada dia col·laborant els uns amb els altres respectant la diversitat dels nivells maduratius de cadascú. Quina gran riquesa!

 

 

PATGE XIU XIU

L’últim dia abans de vacances de Nadal ens ha sorprès amb la visita del patge XIU XIU. Quan tots els infants de l’escola estàvem al pati hem vist que un patge venia caminant pel bosc. L’hem convidat a entrar a l’escola i ha recollit les cartes que havien fet tots els nens i nenes.

NADAL A L’ESCOLA

Nadal són unes dates molt especials per nosaltres i aquest any encara més. És el primer Nadal que celebrem a l’escola i han estat uns dies plens d’emocions. Algunes de les vivències que hem viscut són:

  • Arribada del Tió: hem anat al bosc a buscar-lo.
  • Calendari d’advent: ens ha anat portant reptes per anar resolent durant els dies de desembre.
  • Concert de Nadal: hem celebrat el nostre primer concert amb totes les famílies.
  • Berenar conjunt organitzat per l’AFA: han organitzat un berenar col·laboratiu a on cada família ha portat alguna cosa.
  • Cagada del Tió: el tió ens ha cagat joguines i contes per l’escola!!!
  • Visita del patge xiu xiu: el patge xiu xiu ha vingut a recollir les cartes que han fet els infants de l’escola. A veure si tenim sort i els resi ens porten coses per l’escola.