Consell escolar

El Consell Escolar de l’escola és l’òrgan de decisió de l’escola. Hi són representades les famílies, els tres ajuntaments, el claustre de mestres i l’AMPA. Es reuneix un mínim de 4 cops cada curs i hi ha tres comissions establertes que es poden reunir de a part de les convocatòries de plenari:

• Comissió econòmica: vetlla per la viabilitat econòmica de tots els projectes. Està formada pel director, el secretari, un representant de mestres i un representant de famílies
  • Comissió permanent: es reuneix entre plenaris per assumptes urgents i sobrevinguts. Està formada pel director, el secretari, el cap d’estudis, un representant de famílies i un representant de mestres.
  • Comissió de convivència: es reuneix sempre que calgui amb un mínim d’un cop per curs i té encomanades totes les tasques relacionades en garantir la igualtat d’oportunitats i l’òptima convivència de tots els alumnes de l’escola. Està formada pel director, el secretari, el cap d’estudis, un representant de mestres i un de famílies. Depenent de la temàtica a tractar, però, la convocatòria s’amplia a tothom implicat.

A banda d’aquestes comissions, del Consell Escolar també en depenen aquestes dues comissions:

• Comissió “Per la meva escola”: gestiona i aprova els ajuts escolars a les famílies que es convoquen cada curs. Està formada per representants de l’equip directiu, de mestres, de famílies, de l’ajuntament.
  • Comissió de menjador: fa el seguiment i aporta propostes de millora al funcionament del menjador escolar.  Està formada per representants de l’equip directiu, famílies i mestres.

Principals temes tractats i acords dels consells escolars celebrats:

• Dia 1 de desembre del 2021
  1. Benvinguda a les dues noves membres del Consell, representants de les famílies: la Marta Muixí i la Queralt Haro. Benvingudes! En aquest sentit, vam acordar modificar les NOFC per tal que, en el cas que no hi hagi més de dues candidatures al Consell Escolar, la substitució dels representants de famílies es farà sense necessitat d’un procés electoral. Si n’hi ha 3 o més, aleshores el procés serà l’ordinari.
  2. Actualització del full de tasques: sobre les necessitats en Educació Especial a Educació Infantil, s’ha enviat la carta a la directora dels SS.TT., a l’EAP i a la Fundació Pere Tarrés per reclamar una major dotació horària del servei de vetlladora. En una reunió amb la senyora Gemma Boix (directora dels SS.TT.) es va tractar el tema i vam acordar com procedir per aconseguir aquest objectiu. Actualment el procés està iniciat i restem a l’espera de la resposta dels SS.TT. Lamentem que, entre una cosa i una altra, hagi passat un trimestre. L’altre aspecte del Full fa referència a aconseguir la cessió de la taula de Ping Pong de Castelltallat, que ja està fet. El tercer tema del Full és l’abastiment de prestatgeries a la cova del drac, aspecte que està en procés.
  3. Informacions econòmiques referents a les quotes d’enguany de l’àmbit “escola” i comparativa amb les del curs passat i les de fa dos cursos. S’aprova.
  4. Informacions de les beques “per la meva escola”, amb el nombre de famílies(8) i alumnes (13) que assistirem. S’aprova.
  5. Es proposa l’elaboració d’un document sobre l’administració de medicaments a l’escola per poder-lo trametre a totes les famílies. S’acorda que ni l’equip docent ni l’equip de monitoratge administrarà cap medicament sense tenir la recepta signada pel facultatiu. A més a més, instarem a les famílies a evitar l’automedicació per part dels alumnes i a recordar que, en cas que l’alumne/a estigui malalt/a, cal que romangui a casa.
  6. S’explica breument la reunió que l’Equip directiu ha tingut amb la directora dels Serveis Territorials, la senyora Gemma Boix, per tractar els temes de l’augment d’hores del servei de vetlladora, la cerca de vies de finançament al projecte de música per tal que no hagi de ser costejat per les famílies, la dotació de l’equip docent dimensionat a la 6a. hora i la millora en els terminis de les aportacions del Departament en concepte d’alumnes preceptius. La resposta a les quatre qüestions va ser molt positiva i des de la data de la reunió tots els agents implicats estan treballant en els quatre aspectes.
  • Dia 17 de novembre del 2020 – Consell celebrat telemàticament a les 18:00.
  1. Les actuacions previstes a l’aulari de Cicle Superior (instal·lació de cortines i de monitors per l’ordinador d’aula de 65′) estan en curs i durant les properes setmanes seran una realitat.
  2. Les eleccions al Consell Escolar han quedat ajornades un curs a tot el país, pel perill que tindria el trànsit de tantes persones per l’escola; per tant, les persones elegides a les darreres eleccions queda el seu càrrec prorrogat durant un any.
  3. En el repàs de la situació Covid a l’escola, s’ha constatat que les baixes de mestres de la plantilla no son cobertes per cap substitut per falta de mestres a les borsa de substitucions; hi ha famílies que han decidit no portar més els seus fills a l’escola fins que l’ús de la mascareta no sigui obligatori; no hi ha hagut cap cas positiu a la comunitat educativa però sí en alguna família de l’escola.
  4. S’han aprovat les sortides previstes a Manresa per visitar l’exposició del Berni Puig, artista que treballem a l’escola enguany.
  5. S’ha aprovat la proposta de l’assistent social de les beques “per la meva escola”, que beneficien a 11 alumnes de l’escola de 7 famílies.