JOB SHADOWING A AMSTERDAM – DIA 2 i 3

El dimarts dia 13 de juny vam arribar molt d’hora a l’escola. L’Eva ens estava esperant i ens va posar en coneixement del tipus d’escola que és Spring High School.

Als Països Baixos, quan els nens i nenes fan 6è, han de fer uns exàmens que determinaran el seu futur acadèmic. Segons els resultats que obtenen la seva educació es veurà determinada. Aquells i aquelles amb resultats més baixos aniran a un institut específic amb sortides educatives de l’estil d’educació vocacional. Aquells i aquelles que obtinguin resultats més elevats podran accedir a estudis universitaris. Aquest aspecte ens ha sobtat als mestres, doncs coincidim que determinar el futur acadèmic dels nens i nenes als 12 ens sembla precoç. No obstant, l’escola Spring High trenca amb aquest sistema. La filosofia d’aquest centre escolar que acull alumnes des de els 4 anys fins els 16 anys (primària i secundària) té com a base el respecte del ritme de treball del nen o la nena. El claustre s’implica intensament en el propi procés d’aprenentatge i creixement de l’infant des del primer dia. Així doncs s’autorregulen els diferents objectius a aconseguir durant la primària i secundària, però sempre respectant el ritme individual. S’estableix una gran vinculació entre el mestre i l’alumne.

L’escola compta amb dos edificis. Per una banda el que acull infants des dels 4 anys fins els 9 anys. I després hi ha el gran edifici amb grups amb diferents edats:

• Grup d’alumnes amb edats compreses entre els 8 i els 12 anys.
        • Grup d’alumnes amb edats compreses entre els 13 als 16 anys.

És una escola única i que cada cop si sumen més amb aquesta filosofia d’ensenyament. Aquest és el seu sisè curs escolar que segueixen aquesta línia i estan molt contents.

L’Eva també ens va presentar a la Rihana, mestra d’anglès de l’escola, i vam realitzar una observació amb alumnes. Ens va sorprendre molt la logística de les aules les quals no hi ha ni una porta i la distribució dels alumnes dins l’espai. També a l’aula hi havien dos internistes que l’ajudaven i intervenien en les activitats. Primer de tot van fer una petita reunió i van organitzar la sessió. Els alumnes van començar amb un petit temps/espai de lectura lliure que podia ser tant en llengua anglesa com en llengua materna. Posteriorment cada alumne va agafar el seu portàtil i van començar a treballar en funció del seu nivell/objectiu.

Ens va encantar la manera que tenen de respectar els diferents ritmes d’aprenentatges dels alumnes, donant seguretat i confiança.

Estaven envoltats de rúbriques, enganxades a les parets amb els diferents nivells d’aprenentatges.

Després vam pujar a la segona planta on estaven els alumnes més grans (13-16 anys) i aquests també treballen amb la mateixa metodologia i organització:

• Una part més teòrica.
  • Una segona part de treball més autònom.

Aqui els alumnes estaven treballant a l’àrea de ciències/bilogia.

El dimecres 14 de juny vam marxar amb el grup d’alumnes i els mestres companys i vam visitar la ciutat d’Amsterdam. Ens va encantar. Vam visitar el Museo de la Ciencia NEMO, el qual va ser super interessant. El que més ens va agradar va ser que els nens i nenes ens van fer un tour per la meravellosa ciutat. Ho van fer genial!!!.