Projectes d’Educació Infantil

PROJECTE CONVERSA

Aquest projecte es basa en la realització d’una activitat de llenguatge oral en petit grup: fer conversa. Entenem la conversa a l’aula en petit grup com un espai de comunicació en el que uns i altres parlen i s’escolten per aportar informació, expressar el que pensen i senten i intercanviar punts de vista.
Va dirigit als nens i nenes de I3, I4 i I5. Aquests estan distribuïts en sis grups (12-13 nens per grup aproximadament), cadascun dels quals el porta una mestra del cicle d’educació infantil.
Es procura que en cada grup hi hagi nens i nenes amb nivells lingüístics diferents per tal d’afavorir l’aprenentatge entre iguals.

GRUPS INTERACTIUS

Es treballen aspectes de les diferents àrees de manera més manipulativa i experimental, respectant el ritme d’aprenentatge de cada infant. En diferents moments de la setmana es fan agrupacions petites barregen alumnes dels tres grups i cada un dels grups realitza una acivitat diferent. Al final de la setmana tots els alumnes hauran passat per totes les activitats. 

TALLERS INTERNIVELLS.AMBIENTS

Els nens i nenes d’Educació Infantil una tarda a la setmana es barregen formant cinc grups de diferents edats. Els grups són rotatius, d’aquesta manera cada setmana es canvia d’activitat i de mestra. Hi ha diferents tactivitats . aquestes acostumen a ser:

– Taller de dansa

– Psicomotricitat i expressió

– Art, l’escultura

– Alimentació i hort

– Joc simbòlic

Els tallers faciliten un intercanvi entre tots els nens/es i mestres, així ens coneixem millor! El més gran ajuda al petit, el petit aprèn del gran!

 

 CIÈNCIES I EXPERIMENTACIÓ

Mtjançant el plantejament d’hipòtesis i la manipulació descobreixen propietats dels materials i lleis científiques.

 

PROJECTES D’AULA

Al voltant d’un gran tema s’articulen les diferents àrees d’aprenentatge. Al llarg del primer trimestre es desenvolupa el projecte que dona nom a la classe:  I3 és tria un anima de granja, a I4 un animal salvatge i a I5 un animal en perill d’extinció.

Durant el segon i tercer trimestre es realitzen altres projectes.

ACOMPANYA’NS

Les famílies poden participar dins l’aula en algun moment del curs. Per fer-ho cal apuntar-se a un llistat de voluntaris i voluntàries i el dia que se’ls hi assigna venen a formar part de la dinàmica que es desenvolupa a l’aula.