INTERNATIONAL SCHOOL CONGRESS IN THE VALLÈS ORIENTAL (ISCVO)

Els alumnes de cicle superior hem participat en un projecte molt engrescador i competencial anomenat INTERNATIONAL SCHOOL CONGRESS IN THE VALLÈS ORIENTAL (ISCVO). Ens hem embarcat en un gran repte promogut pel CRP Vallès Oriental, coordinat per la Neus Ruiz i en el qual també han participat l’escola Pereanton, l’institut Bellera de Granollers i l’institut Domus d’Olivet de Canovelles, així com  escoles i instituts d’altres països, aquests últims a través de la plataforma eTwinning com a col·laboradors.

Hem fet servir la llengua anglesa com a llengua de comunicació. El Congress ha tingut dues fites principals:

• Desenvolupar una recerca científica (scientific method) a partir dels dels Objectius Globals per al Desenvolupament Sostenible de la UNESCO i elaborar  posteriorment com a producte final un pòster científic en mida A0 per comunicar els resultats de la recerca.
  • Organitzar el congrés en un espai que en un principi estava pensat perquè fos fora de l’escola per tal de mostrar l’experiència, però que malauradament, degut a les circumstàncies que estem vivint haurà de ser VIRTUAL.

Els objectius que hem escollit han estat el nº 6-CLEAN WATER AND SANITATION, 14-LIFE BELOW WATER i 10-REDUCED INEQUALITIES, ja que estaven relacionats amb els respectius projectes de classe i alhora amb el Projecte Onades de l’escola.

Ha estat una gran experiència perquè ens ha permès treballar en xarxa, digitalment i com no en grup. Hem après el sentit de les recerques i el trobar el perquè de les coses que succeeixen al nostre entorn immediat i com no al món. Ah!! i també hem participat en la confecció del LOGO del Congress.