Els alumnes de tercer visitem l’ajuntament de Granollers i entrevistem l’alcalde.

El passat dilluns 17 de febrer, els nens i nenes de tercer vam tenir el privilegi de fer una visita a l’Ajuntament de Granollers i entrevistar a l’alcalde, el senyor Josep Mayoral.

A les 9:30 ens esperava la Cinta a les portes de l’ajuntament i ens va fer una visita guiada, explicant-nos la història d’aquest edifici emblemàtic de la ciutat i curiositats sorprenents que es troben a la façana.

Un cop a dins l’edifici, vam visitar algunes sales importants, on l’equip de regidors hi fan reunions, també el despatx de l’alcalde i el balcó que dóna a la Porxada.

A la sala de plens, vam poder fer una entrevista al Senyor Mayoral, qui ens va atendre molt amablement. Aquestes són algunes de les preguntes que li vam formular:

1. Com prefereix que li diguem? Sr alcalde, Mayoral o Mayo?  Mayo va bé.
  2. Va néixer a Granollers?
  3. A quina escola va anar? Vaig anar a l’escola Pia i després a l’institut Antoni Cumella.
  4. D’on surten els diners per fer les coses que fa l’ajuntament? Dels vostres pares i mares, de tots els ciutadans de la ciutat.
  5. Des de quin any és alcalde? Des del 2004.
  6. Li agrada la seva feina? M’agrada i la gaudeixo.
  7. Té lliure algun moment del dia o de la setmana? Poques vegades però me’n faig al càrrec.
  8. Sempre ha volgut ser alcalde? Si no ho fos què seria? De petit volia ser porter del barça. Si no fos alcalde faria de professor de matemàtiques.
  9. Calen estudis per ser alcalde?     Sempre s’ha de seguir estudiant.
  10. Com vas aconseguir ser alcalde? Doncs fa molts anys, l’alcalde que hi havia a la ciutat va marxar a        treballar al Parlament de Catalunya i calia un nou alcalde. Els regidors van escollir-me a mi per fer aquesta funció.
  11. Quantes reunions fa al mes? No les puc ni comptar.
  12. Com es fa per escoltar a tots els ciutadans? M’agrada molt caminar i que la gent m’aturi pel carrer, així m’expliquen què pensen i conversem sobre temes que els interessen de Granollers.
  13. Quina és la seva funció? En tinc tres. Governar   l’ajuntament, gestionar el que es fa a la ciutat i escoltar a la
  14. Com és un dia a la seva feina? Cap dia és igual a l’anterior. Sé quan comença el dia però no acaba…
  15. Quines coses milloraria de Granollers? Ara mateix unes tres mil. Estem fent la proposta electoral per les properes eleccions i en tenim unes mil a la llista.
  16. Has sigut sempre del PSC? Si
  17. Amb quants anys es jubilarà? Ara en tinc 65 i de moment no en tinc cap intenció. Què em voleu jubilar?
  18. Ha tingut altres feines abans de ser alcalde?   Sóc professor de matemàtiques i vaig exercir molts anys abans d’arribar aquí.
  19. Reb cartes dels ciutadans? Sí, moltes i cada dia.
  1. Sabem que camina molt, ens recomana alguna ruta per Granollers? No em puc quedar només amb una ruta, hi ha molts llocs per caminar a
  2. Quines són les claus per treballar bé en equip? Escoltar als altres és la clau.

Agraïm molt el temps que ens va dedicar l’alcalde. Va ser una estona molt agradable que recordarem amb afecte.