Nou Projecte: PLAT BUIT

L’empresa de Menjador de l’escola, GR SANA, ha impulsat un nou projecte al temps de migdia per intentar conscienciar als infants sobre el malbaratament del menjar.

Durant el dinar, a l’hora de recollir els plats, cada curs té un cubell on han de dipositar les restes de menjar exclusivament i no hi llencen ni les pells de fruita, ni tovallons…

Un cop el menjador està recollit,  cada setmana dos encarregats de cada curs, de 1r a 6è,  fan el recull de les dades.  Amb l’ajuda d’una monitora  pesen el cubell del seu curs i omplen unes graelles,on apunten: la data, el menú, quant ha pesat el cubell, el nombre d’infants del grup, i en fan la divisió per extreure’n la mitjana del grup.

En una altra graella, fan una valoració del menú d’aquell dia: si és equilibrat, si està bo, si és sa, etc… tot això  queda registrat en un quadern.  Els alumnes més grans ajuden als més petits a apuntar i a fer els càlculs.

Finalment es fa una valoració grupal (aproximadament cada 15 dies) per posar en comú les dades extretes i prendre consciència de quins dies es llença més menjar.

Amb tot això pretenem que els infants s’adonin de la quantitat de menjar que amb el “no m’agrada” es llença i apreciar la sort que tenim de tenir sempre un plat a taula.

Cliqueu la imatge per veure més fotos.

Aprofitant aquest projecte, vam demanar a la diputació uns grans cartells informatius que tenim exposats als passadissos per conscienciar tots els alumnes del centre.

Oxfam ha penjat a la seva pàgina web l’exposició del “Malbarament alimentari” que han muntat al nostre centre.

A continuació adjuntem l’enllaç per si voleu veure la  notícia.